Mediabestedingen radio groeien 7,4 procent in Q3 2016
- Media
- 21 okt 2016 @ 14:13
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Radio
- 21 okt 2016 @ 14:13
- Redactie Media
De radioreclamebestedingen in Q3 2016 kwamen uit op 45,2 miljoen euro. De bestedingen bestaan uit spotreclame (42,4 miljoen) en non-spot bestedingen (2,8 miljoen). De omzet is 7,4 procent hoger dan in Q3 2015. Met deze stijging ligt de omzet over de eerste drie kwartalen van dit jaar 0,4% hoger ten opzichte van vorig jaar.
De radioreclamebestedingen in Q3 2016 kwamen uit op 45,2 miljoen euro. De bestedingen bestaan uit spotreclame (42,4 miljoen) en non-spot bestedingen (2,8 miljoen). De omzet is 7,4 procent hoger dan in Q3 2015. Met deze stijging ligt de omzet over de eerste drie kwartalen van dit jaar 0,4% hoger ten opzichte van vorig jaar.
Het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet, is gestegen naar 1040 (in 2015: 953). De top 3 branches en adverteerders blijven ongewijzigd. Retail is de nummer 1, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio. Renault is de grootste radioadverteerder in het derde kwartaal en Kruidvat en Lidl volgen op 2 en 3. (Bron: Nielsen).
De non-spot omzet groeit voor het derde kwartaal op rij. Gemiddeld is hier - over de eerste drie kwartalen van 2016 - een groei te zien van ruim 6 procent ten opzichte van 2015. Branded content, een vorm van reclame binnen het redactionele radioprogramma, wordt steeds vaker ingezet om de luisteraar te boeien op een onderscheidende manier die past bij het radiomerk en het geadverteerde merk.
Liedewij Hentenaar, directeur RAB: 'Ik ben blij dat veel adverteerders kiezen voor radio. Radio gaat mee in het ritme van de dag, de sfeer in het land en heeft een menselijke connectie. In de zomer - met de vele evenementen - is de programmering van live radio daarbij mede dragend.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing