Nieuwe Quiet 500 verschijnt op Wereldarmoededag

Nieuwe Quiet 500 verschijnt op Wereldarmoededag
  • Media
  • 17 okt 2016 @ 12:22
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentMaatschappijTijdschriften

De Quiet 500, tegenhanger van de Quote 500, verschijnt op Wereldarmoededag, 17 oktober. De cover is van ‘schuurpapier’, op de achterkant staat het armoedegedicht dat Dichter des Vaderlands Anne Vegter voor het blad schreef. Daarnaast bijdragen van onder andere Herman Koch, Connie Palmen, Özcan Akyol, Kenny B en Guus Meeuwis. In het honderdvijftig pagina’s tellende magazine is een uitneembare kinderspecial opgenomen, Quiet Kids.

In de Quiet 500 staan reportages over de Quiet Community, positieve portretten van mensen die het hoofd boven water proberen te houden, parodiërende ‘advertenties’en een ranglijst met de vijfhonderd armste Nederlanders. Ook werkten aan het blad verschillende bekende schrijvers en cartoonisten mee. Zo tekende Peter de Wit voor de Quiet 500 enkele afleveringen van Sigmund en schreef Libris Literatuurprijswinnaar Ilja Leonard Pfeijffer een tweegesprek over armoede.

Dolfje Weerwolfje over armoede

In de glossy is een uitneembare special opgenomen van vierentwintig pagina’s, Quiet Kids. Hierin staan nieuwe verhalen van Paul van Loon (Dolfje Weerwolfje), Mirjam Oldenhave (Mees Kees), interviews, puzzels, cartoons en de nodige tips. Samen met uitgeverij Zwijsen ontwikkelden we een speciale lesbrief. Het pakket wordt gratis beschikbaar gesteld aan de bovenbouwklassen van lagere scholen.

De Quiet 500 wordt feestelijk gelanceerd op maandag 17 oktober, Wereldarmoededag, in theater De NWE Vorst in Tilburg. Het programma begint om 17 uur en duurt tot 18.30 uur. De presentatie is in handen van Paul Haenen. Er zijn optredens van onder andere Herman Koch, Dichter des Vaderlands Anne Vegter, dansgezelschap Trash en betonfraktion. Verder zijn er volop Quiet members, Quiet aanbieders en Quiet kids op het podium aanwezig. De toegang is gratis, maar vol = vol.

Quiet Community

De Quiet 500, een initiatief van schrijver A.H.J. Dautzenberg, wordt via Betapress verspreid in een oplage van veertigduizend exemplaren en zal vanaf 18 oktober landelijk te koop zijn bij meer dan drieduizend verkooppunten en via www.quiet500.nl . De prijs is € 10,-. De opbrengst gaat volledig naar innovatieve armoedeprojecten.

De eerste editie van de Quiet 500 verscheen in 2013. Het blad inspireerde twee Quote-miljonairs tot het oprichten van de Quiet Community, een marktplaats zonder geld waar halen, brengen en delen centraal staan. Begin dit jaar startte een pilot in Tilburg. Het succesvolle concept won dit voorjaar een Dutch Interactive Award en onlangs de Social Innovation Award 2016. De Quiet Community (ICT en draaiboek) wordt begin 2017 gratis beschikbaar gesteld aan andere grote steden en regio’s.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken