RTL Ventures verkoopt datingsite Pepper aan MatchMedia

RTL Ventures verkoopt datingsite Pepper aan MatchMedia
  • Media
  • 6 okt 2016 @ 12:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteCommunityOnlineVerkoop

RTL Ventures, de investeringstak van RTL, heeft het datingplatform Pepper verkocht aan MatchMedia BV. Dat hebben beide partijen vandaag bekendgemaakt. Sinds 1 september is het datingplatform in handen van de nieuwe eigenaar, die het merk Pepper van plan is voort te zetten.

Vincent Pieterson, investment director van RTL Ventures: 'Pepper betrad in 2011 als challenger de Nederlandse datingmarkt. Met zijn unieke visuele concept heeft het merk zich in korte tijd weten te vestigen als de nummer drie in de markt. Een positie waar we trots op zijn. Het laat zien dat RTL de kracht heeft om ook merken in andere domeinen dan tv te laten groeien.'

Over de verkoop zegt Pieterson: 'De datingmarkt is in de afgelopen vijf jaar met het toetreden van grote internationale tech-spelers steeds meer volwassen geworden en er vindt steeds meer consolidatie plaats. In MatchMedia hebben we een ondernemende en stabiele partij gevonden die het succes van Pepper verder kan uitbouwen, mogelijk ook internationaal.'

'Singles in specifieke niches'

John Meuffels, directeur van MatchMedia: 'Met de toevoeging van Pepper aan ons portfolio kunnen we blijven groeien. MatchMedia richt zich op singles in specifieke niches en Pepper is met zijn onderscheidende positionering de ideale uitbreiding. Ik kijk er naar uit om Pepper voort te zetten en door te laten groeien.'

Pepper, de eerste Nederlandse datingsite die is ontwikkeld met de hulp van singles zelf, is op 24 maart 2011 vanuit RTL Ventures gelanceerd. Pepper biedt singles de mogelijkheid om zichzelf zo goed mogelijk te etaleren. De profielen kunnen worden verrijkt tot persoonlijke moodboards met foto’s, filmpjes of muziekfragmenten. Dit onderscheidende karakter heeft onder andere geleid tot een bekroning met de Nationale Thuiswinkel Award Publieksprijs 2015.

MatchMedia is sinds 2001 actief met datingsites voor hoger opgeleide singles (match4me) en actieve 50-plussers (50plusmatch). MatchMedia is actief in Nederland, België, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken