Vivian Opsteegh en Rachel van Bommel lanceren Girls in Film

Vivian Opsteegh en Rachel van Bommel lanceren Girls in Film
  • Media
  • 13 okt 2016 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentDigitaalTelevisieFilm

Vrouwelijke filmliefhebbers kunnen sinds donderdag terecht bij het nieuwe online entertainment-magazine Girls in Film. Dit platform is een initiatief van filmproducent Millstreet Films en biedt lezers een uniek blik achter de schermen van film- en tv-producties zoals De Held, Soof 2 en Nieuwe Buren. Ook zullen er nieuwe originele webseries te zien zijn. Oprichters van Girls in Film zijn Vivian Opsteegh (Social Embassy) en Rachel van Bommel (Millstreet).

Vivian Opsteegh: 'Rachel en ik wilden vooral content maken die onszelf aanspreekt, als vrouwen met een drukke agenda, gezin, vriendinnen, eigenlijk helemaal geen zin om altijd bewust te leven en een liefde voor films en series. Die content vind je op Girls in Film. Daarnaast zie je adverteerders dichter tegen de filmindustrie aankruipen. Commercials zijn steeds vaker korte documentaires of speelfilms. Met onze achtergrond kunnen we adverteerders niet alleen een interessant platform bieden maar ook nieuwe productiemogelijkheden.'

Rachel van Bommel: 'Millstreet maakt films en series voor een vrouwelijke doelgroep. Met onze producties bereiken we vaak een heel breed publiek, maar bij elke nieuwe productie gaan we weer opnieuw op zoek naar datzelfde publiek. Ik wilde daarom een platform creëren waar we onze kijkers vast kunnen houden. Daarnaast biedt dit platform de mogelijkheid om hele nieuwe en andere content te maken. We gaan dus ook online drama produceren.'

Het nieuwe online magazine richt zich op vrouwen van 30-55 jaar. Op GirlsinFilm.nl kunnen ze genieten van unieke en herkenbare, filmgerelateerde content. Het team achter Girls in Film bestaat uit vrouwen werkzaam in en rond de filmwereld. Het platform zelf biedt daardoor naast filmtips en interviews, een kijkje achter de schermen met unieke eigen content. 

Een goed voorbeeld hiervan is de column ‘Pim’ van scenarioschrijver Rebecca Bakker, over een actrice in haar thirties die naast werk, therapie en gezin een leuk leven probeert te leiden. Bakker schrijft daarnaast korte scripts voor Erna & Louise, een webserie die later dit jaar als videoproductie op het platform te zien zal zijn. Pascalle Koldenhof, stylist van oa Carice van Houten en Halina Reijn laat zien wat er komt kijken bij styling op de loper en film.

Wie zitten er achter Girls in Film?

Rachel van Bommel is producent en eigenaar van Millstreet Films. Ze produceerde onder andere bioscoophits als Soof, Loft, Rendez-Vous en Gooische Vrouwen: de Film en de serie Nieuwe Buren. Daarvoor was zij 15 jaar werkzaam in filmdistributie en bracht grote internationale producties uit als The Hunger Games, Twelve Years a Slave, Babel en Twilight.

Vivian Opsteegh heeft een brede ervaring in digitale media en content marketing. Van 2006 t/m 2009 was zij Head of Digital Media bij Viacom. Vanaf 2010 werkte zij als Managing Director van Social Embassy dat in 2012 onderdeel werd van Dentsu Aegis Network. Haar werkzaamheden voor Social Embassy bouwt zij af.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken