Layla Kaspi (Foot Locker Europe): 'Augmented Reality wordt huge!'

 Layla Kaspi (Foot Locker Europe): 'Augmented Reality wordt huge!'
  • Media
  • 16 nov 2016 @ 11:10
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingAwardsInterview

Layla Kaspi was Client Project Manager bij DreamCatch en is per 1 november gestart als Associate Manager Brand Concept bij Foot Locker Europe. Ze is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017 en wij spreken haar over haar ambitie.

Dag Layla, kun je DreamCatch introduceren?

DreamCatch is een creatief merkstrategiebureau. Ze creëren een sterk merk-dna met een krachtige strategie en viasualisatie.

Waaruit bestond jouw werk bij DreamCatch?

Bij DreamCatch was ik verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van projecten van a tot z. Het briefen van creatie, reviewen en de creatieve uitwerkingen presenteren aan de klant en strategisch onderbouwen. Naast mijn rol als Client Project Manager ondersteunde ik de strategisch directeur. Dit deed ik onder andere middels het verzamelen van waardevolle insights en het in kaart brengen van trends en ontwikkelingen.

Wat trok je aan bij DreamCatch en wat ga je nu doen?

Ik ben bij DreamCatch gaan werken omdat het een klein team is dat voor grote merken werkt. Dit wil zeggen dat je elk proces alles meekrijgt, de lijntjes kort zijn en je veel naar je toe kan trekken. Dit maakt het en zeer leerzame werkomgeving. 

Nu begin ik aan een nieuwe uitdaging bij Foot Locker Europe als Associate Manager Brand Concept. Het brand concept team is onderdeel van de Brand Marketing Group en is verantwoordelijk voor het bepalen van de merkstrategie en het ontwikkelen van through-the-line marketing concepts. Met als doel het creëren van campagnes die bijdragen aan de brand awarness en het voeren van conversaties met de doelgroep. Ik heb er ontzettend veel zin in en kijk ernaar uit om heel veel te gaan leren.

Wat kun je vertellen over jouw betrokkenheid bij RA*W?

RA*W is fantastisch! Het aansluiten bij RA*W voelde voor mij als verademing. Eindelijk kon ik buiten werktijd mijn passie kwijt en mijn kennis verbreden. Sparren met zowel toppers uit het vak als mede-eagere gepassioneerde starters. Elk event belicht weer een andere invalshoek. Dit biedt jong talent de kans om in rapido tempo professioneel te groeien. RA*W staat hoog op mijn prioriteitenlijstje en probeer dan ook bij elk event aanwezig te zijn. Na elk event ben ik weer heerlijk geïnspireerd en opgeladen dat ik niet kan wachten tot de volgende. 

Wat zijn jouw ambities?

Ik heb twee gezichten. Enerzijds heb ik zoveel liefde voor ons vak waar ik oneindig veel energie uit kan halen. Graag dingen wil zien veranderen en naar een volgend en hoger level wil trekken. Dit deel van mij verdient focus en toewijding. Anderzijds ben ik een halve hippie die het liefst de hele wereld wil zien. Alle verschillende culturen wil opsnuiven. Ik vind het heel belangrijk om me te verrijken met kennis van zoveel mogelijk verschillende referentiekaders en perspectieven en deze goed te begrijpen, zodat ik me niet blind staar op mijn eigen wereldje waarin ik me begeef.

Ik ben van mening dat wij met onze passie de power hebben de wereld een stukje meer open minded te maken. Mijn ambitie is het inzetten van deze kracht. Denk hierbij aan de casting voor een campagne met meer diversiteit in de breedste zin van het woord. Bijvoorbeeld bij het samenstellen van een gezin bestaand uit twee vaders of twee moeders. Op een subtiele wijze maken we de ontvanger ervan bewust dat ook dit soort gezinnen bestaan en heel normaal zijn.

We zijn middels nieuwe technologieën zo ver dat we onze doelgroep heel specifiek kunnen targetten. Maar dit blijft nog achter in de creatie van de boodschap waarbij vaak nog steeds uit wordt gegaan van wat ooit voorbeeld modaal was. Ik ben van mening dat de doelgroep specifiek aanspreken, verder gaat dan de inhoudelijke data, maar ook in het identificeren met de personen die de boodschap aanbieden.

Dit wil niet zeggen dat je tig verschillende creaties moet hebben, maar ik denk dat er momenteel nog een groot gedeelte wordt buitengesloten en dat we dit kunnen verbreden. Zodat niet slechts een kleine groep zich kan identificeren en daarbij men een werkelijker beeld krijgt van de normale samenleving. De inhoud van de boodschap blijft onveranderd.

Door middel van slimme creatie kunnen we op een subtiele en natuurlijke manier de status quo breken. Waarmee we de wereld een stukje meer open minded kunnen maken!

Wat is het laatste nieuws?

Augmented Reality wordt huge! Deze nieuwe technologie zal voor een brede scope van verschillende branches een enorme toegevoegde waarde leveren. Augmented reality biedt de mogelijkheid om de customer expertise naar een hele nieuwe dimensie te brengen. 

www.footlocker.eu


Een overzicht van alle genomineerden voor MediaBelofte 2017 staat hier

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken