Nickelodeon gaat fulltime uitzenden bij Ziggo

Nickelodeon gaat fulltime uitzenden bij Ziggo
  • Media
  • 29 nov 2016 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentAppsEntertainmentTelevisie

Nickelodeon is vanaf 8 december elke dag weer 24 uur te zien via Ziggo. Onder de knop van kanaal 29, dat voor alle digitale Ziggo-abonnees beschikbaar is, komt een mix van populaire internationale Nickelodeon-shows als De Thundermans, SpongeBob SquarePants en School of Rock en Nederlandse producties van de kidszender als De Ludwigs, Joy & Bart en Cool Factor.

In de avond breidt Nickelodeon de programmering uit met ondertitelde live action-series waaronder Big Time Rush, Zoey 101 en Drake & Josh. In de nacht, na 00:00 uur komt Nickelodeon met “shows van vroeger” en brengt vintage cartoons terug als Ren & Stimpy, Rugrats (Ratjetoe), Angry Beavers (Boze bevers) en Kenan & Kel onder de titel De Splat. De programma's van De Splat zijn tevens te vinden in de nieuweNickelodeon Play app, beschikbar voor iOS en Android.

Victor Coolman, VP en Channel Head Kids & Family: 'Met de uitbreiding van onze programmering met ondertitelde shows richten we ons op de iets oudere Nickelodeon-fans. Daarnaast zien we een uitgelezen kans om in de nacht onze vintage animatie te brengen voor iedereen die is opgegroeid met Nickelodeon-series. In meer dan 20 jaar hebben we een brede portfolio opgebouwd van iconische originele Nickelodeon-series, we zijn dan ook heel enthousiast dat we deze nu in Nederland kunnen brengen via Ziggo.'

Vanaf 8 december tot en met 11 december is Nickelodeon via het digitale pakket van Ziggo tijdelijk te zien op zowel het huidige kanaal 16 als het nieuwe kanaal 29 (24 uur).

Naast de uitbreiding als tv zender investeert Viacom International Benelux ook in het uitrollen van nieuwe producten voor haar zenders. Het mediabedrijf introduceerde eerder deze maand de Nickelodeon Play-app die binnen enkele dagen op de vierde plek stond in de Apple App Store voor iPad-gebruikers en stond afgelopen week op nummer 3 in de lijst met meest populaire Nederlandse Android-apps. Nickelodeon Play is een veilige omgeving met uitsluitend content gericht op kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar oud. 

Niet alleen Nickelodeon, maar ook Spike gaat vanaf 12 december 24 uur uitzenden met een uitgebreide programmering. De zender is vanaf deze datum 24 uur per dag beschikbaar voor fans in het digitale basispakket van Ziggo. Spike brengt een mix van reality, entertainment, en live sports in de herkenbare, uitgesproken Spike stijl. De zender is bekend van populaire series als Lip Sync Battle, Ink Master en Bellator. Meer informatie over de programmering van de 24-uurs zender volgt binnenkort.

Viacom International Media Networks is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, motion pictures, games en apps. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Music-merk MTV en de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike. De Viacom Kids & Family-merken Nickelodeon, Nick Jr. en NickToons, behoren tot de grootste van de wereld.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken