Quiet 500 voor alle Quote-miljonairs

Quiet 500 voor alle Quote-miljonairs
  • Media
  • 15 nov 2016 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentMaatschappijTijdschriften

Alle miljonairs die in de Quote 500 staan krijgen deze week een exemplaar van armoede-glossy Quiet 500. Ook gaan er exemplaren naar de Top 100 Jonge Miljonairs, de lijst die Quote eerder dit jaar publiceerde. Het blad gaat vergezeld van een brief waarin de miljonairs worden uitgedaagd om mee te denken over oplossingen om armoede te verlichten. De brief is medeondertekend door Dirk Lips en Harry Hilders, de twee Quote-miljonairs die de Quiet Community hebben opgericht.

De eerste editie van de Quiet 500 verscheen in 2013. Het blad inspireerde Dirk Lips en Harry Hilders tot het oprichten van de Quiet Community, een marktplaats zonder geld waar halen, brengen en delen centraal staan. Begin dit jaar startte een pilot in Tilburg. Het succesvolle concept won dit voorjaar een Dutch Interactive Award en onlangs de Social Innovation Award 2016. De Quiet Community (ICT en draaiboek) wordt begin 2017 gratis beschikbaar gesteld aan andere grote steden en regio’s. 

Doorgeefgeld

De tweede editie van de Quiet 500 verscheen op 17 oktober, Wereldarmoededag. Aan het blad werkten veel bekende schrijvers mee, waaronder Herman Koch en Connie Palmen. De Quiet 500 (met een cover van schuurpapier) kreeg veel positieve media-aandacht, en er zijn al meer dan tienduizend exemplaren van verkocht. Vooral Quiet Kids en de bijbehorende digitale lesbrief oogsten veel lof; in het hele land hebben scholen de gratis lespakketten opgevraagd – plus een internationale school in Spanje.

De mensen achter de Quiet 500 krijgen veel respons op het blad. Voorzitter Ralf Embrechts: ‘De misschien wel mooiste reactie kwam van een mevrouw die vijfduizend euro beschikbaar stelt als 'doorgeefgeld'. Ze heeft een erfenis gekregen en wil het geld doorgeven aan iemand die het harder nodig heeft. Ze hoopt dat anderen haar voorbeeld volgen.’ De Quiet 500 is een initiatief van schrijver A.H.J. Dautzenberg. De opbrengst gaat volledig naar innovatieve armoedeprojecten. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken