Viacom-zender Spike in basispakket Ziggo

1nov 201610:19
  • Media
  • 9316 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisieproductieEntertainmentDigitaalTelevisie

nieuws Spike, onderdeel van Viacom International Media Networks Benelux, is vanaf maandag 12 december volledig beschikbaar in het basispakket van Ziggo. Spike brengt een mix van reality, entertainment en live-sports in de herkenbare, uitgesproken stijl. De zender is bekend van populaire series als Lip Sync Battle, Ink Master en Bellator.

Maurice Hols, general manager van Viacom Benelux: 'Sinds de introductie van Spike in Nederland zien we een enorme groei. In de afgelopen maanden steeg de zender met 125%. Daarmee heeft Spike een vaste plek verworven binnen het medialandschap, gericht op mannen (en vrouwen) tussen 20-49 jaar. Spike heeft in Nederland een enorme potentie, versterkt door de sterke distributie in het basispakket met 24 uur.' 

Spike is grensverleggend en ambitieus, met echte karaktervolle helden die niet bang zijn om risico’s te nemen. Spike vertelt verhalen waar je je ogen niet vanaf kunt houden. Spike’s meest populaire shows zijn Ink Master, Lip Sync Battle en Bellator. Vanaf maandag 12 december worden er verschillende nieuwe internationale shows en lokale shows toegevoegd waaronder meer afleveringen van Gamekings en een geheel nieuwe realityserie rondom kickboxer Nieky Holzken. De onderscheidende en duidelijk herkenbare stijl van Spike en bijbehorende programmering maakt de zender tot een succes.

'Met Spike hebben we een duidelijk profiel', zegt Hols. 'We bieden content met een scherp randje. Deze heldere profilering spreekt de kijker aan en maakt de zender tot een succes. Iets dat we niet alleen zien aan de sterke groei van Spike, maar ook bij de andere Viacom-merken.'

Viacom International Media Networks is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, motion pictures, games en apps. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Music-merk MTV en de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike. De Viacom Kids & Family-merken Nickelodeon, Nick Jr. en NickToons, behoren tot de grootsten van de wereld.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk