Elegance verkocht aan Pijper Media
- Media
- 15 dec 2016 @ 10:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TijdschriftuitgeversVerkoopTijdschriftenUitgeefstrategie
- 15 dec 2016 @ 10:22
- Redactie Media
Pelican Media en Pijper Media hebben overeenstemming bereikt over de overname van Elegance. De eerste vrouwenglossy van Nederland – uit 1937 – gaat deel uitmaken van het cluster vrouwenglossy’s van Pijper Media, dat onder meer de titels Marie Claire, Grazia, Beau Monde en Happy in Shape bevat. De redactie van Elegance gaat mee en hoofdredacteur Coen Wulms zal deze functie blijven uitoefenen.
‘Met de overname van het prachtige merk Elegance zijn we ervan overtuigd dat ons portfolio en onze positie op de glossy-markt nog sterker wordt', reageert Anton Pijper, CEO van Pijper Media. 'We kijken uit naar de komst van het team en zien deze toevoeging als een duidelijke aanvulling binnen ons glossy-segment.'
Frank Kloppert van Pelican Media: ‘Elegance is een zeer gewaardeerde titel, maar ook een die niet helemaal aansloot bij de andere tijdschriften in ons portfolio. Pijper Media heeft, met titels als Marie Claire, een passender umfeld. We laten Elegance met een goed gevoel, maar ook met weemoed gaan. En bovenal in de overtuiging dat Pijper Media goede mogelijkheden biedt.’
Pelican Media is een toonaangevende uitgeverij van publiekstitels zoals Residence, Carros, Winelife en The Big Black Book. Een belangrijk onderdeel van het bedrijf is Pelican Custom, dat magazines en digitale content ontwikkelt met als doel de relatie tussen een merk en zijn klanten te versterken.
Pijper Media is als uitgeverij en full-service rotatiedrukkerij al 45 jaar een serieuze speler in de mediawereld. Het brede portfolio van Pijper Publishing is in de afgelopen decennia enorm gegroeid. Magazines (licenties en eigen titels) in het portfolio zijn Grazia, Beau Monde, Marie Claire, Happy in Shape, Lonely Planet Traveller, Playboy, Golfers Magazine, Nautique, Lekker500, Panorama, Nieuwe Revu, Wieler Revue, Outside, Noorderland en Voetbal Inside. Alle tijdschriften hebben een sterke positie binnen hun segment en bedienen liefhebbers van lifestyle, mode, eten, reizen en sport.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing