Frank Eijken, Marc Stubbé en Lex Beijersbergen leiden ORN in transitie

Frank Eijken, Marc Stubbé en Lex Beijersbergen leiden ORN in transitie
  • Media
  • 26 dec 2016 @ 09:18
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • TelevisieRadio

De raad van commissarissen en de directie van Omroep Reclame Nederland zijn door Stichting Regionale Omroep Overleg en Samenwerking verzocht om een toekomst te verkennen voor ORN welke past binnen de ambities van de regionale omroepen en het Kabinet om samenwerking binnen de publieke omroep te stimuleren.

Dit verzoek kwam naar aanleiding van het vertrek van directeur Clement Postmus.

De directie wordt gedurende dit traject gevormd door Frank Eijken (Sales Radio en TV), Marc Stubbé (IT en Finance) en Lex Beijersbergen (Marketing, P&O en Sales Online). Eijken (voorzitter)  en Stubbé zijn lid van de Raad van Commissarissen van ORN.

Uiterlijk maart 2017 zullen de uitkomsten van de verkenning aan het bestuur van ROOS ter besluitvorming worden voorgelegd. De periode daarna zal uitvoering gegeven worden aan de besluitvorming. ROOS is het samenwerkingsverband van de dertien regionale publieke omroepen in Nederland en enig aandeelhouder van ORN Holding BV.

De regionale omroepen vinden het een verantwoordelijkheid om onderling, binnen het publieke bestel en met private partijen samen te werken. Staatsecretaris Dekker en de Tweede Kamer willen die samenwerking, onder meer op het gebied van Sales en Marketing, ook ondersteunen. Om hieraan uitvoering te geven is vorige week de directie van ORN gevraagd om een aantal toekomstscenario’s verdergaand te verkennen en uit te werken op het gebied van landelijke verkoop van reclamezendtijd op radio, televisie en online van de RPO.

www.orn.nl
www.roosrtv.nl


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken