Mercur-interview: Lara Huffenreuter over ELLE Style Awards

Mercur-interview: Lara Huffenreuter over ELLE Style Awards
  • Media
  • 15 dec 2016 @ 09:23
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingAwardsInterviewTijdschriften

Donderdagavond worden de jaarlijkse Mercurs uitgereikt door de Magazine Media Associatie (MMA). MarketingTribune belicht een specifieke categorie: de Marketingactie van het Jaar. Vandaag een interview met brandmanager Lara Huffenreuter van Hearst-titel ELLE, dat genomineerd is met de eigen Style Awards. 'ELLE zit vol nieuwe ideeën. En ook Hearst komt spoedig met een mooie innovatie.'

In de aanloop naar de Mercurs-uitreiking interviewde MarketingTribune de afgelopen paar jaar de hoofdredacteuren van de genomineerden voor Tijdschrift van het Jaar. Dit jaar wilden we het een keer anders doen, dus kozen we uit alle Mercur-nominaties een categorie die ons op het lijf is geschreven: de Marketingactie van het Jaar. Na OneWorld en Kek Mama behandelen we nu de nominatie van modetijdschrift ELLE.

Wat is er zo bijzonder aan jullie marketingactie om deze nominatie te rechtvaardigen?

Lara Huffenreuter: 'De ELLE Style Awards 2016 is zo veel meer dan alleen een succesvol event en niet zomaar een awardshow.  Bij de Style Awards komt alles waar ELLE voor staat samen: het ontdekken en vieren van persoonlijke stijl. De creatieve invulling en het unieke thema zijn geheel bedacht en uitgevoerd door ons eigen team. Hierdoor heeft het event op onderscheidende wijze een waardevolle bijdrage geleverd aan het multimediale merk ELLE.

Per onderdeel van het project hebben we via verschillende kanalen originele content en activaties op maat gemaakt. De aanloop naar en uitkomst van de Style Awards zijn ook groot uitgemeten online, in print en zelfs met een heuse YouTube-serie. Het gehele ELLE-platform en externe (digitale) media zijn dus optimaal benut met een imposant bereik en resultaat tot gevolg. Het winstgevende evenement heeft onze autoriteit bevestigd richting de doelgroep van consumenten, adverteerders, sponsoren én de branche.'

Kijkend naar de concurrentie: denk je dat je deze prijs gaat winnen of zie je een andere favoriet?  

'De ELLE Style Awards 2016 maakt wat ons betreft natuurlijk een hele grote kans. Het evenement heeft laten zien hoe overweldigend het effect kan zijn wanneer alle disciplines binnen een merk samenwerken. Het geheel is het ultieme voorbeeld van hoe een mediamerk al haar platformen optimaal kan inzetten om tot een positief resultaat te komen. Waarbij - on top of it - de kernwaarden en de missie van het ELLE-merk onderschreven worden.'

Wat maakt jouw titel tot een marketing-parel in het medialandschap?

'ELLE inspireert, stimuleert en viert persoonlijke stijl – op alle vlakken – en moedigt lezers, volgers en fans aan hun eigen stijl te ontdekken, te ontwikkelen en te volgen. We reiken daar alle denkbare tools voor aan via al onze platformen. ELLE staat voor Your Personal Style Guide. Alles wat ons team maakt, doet en ontwikkelt (al dan niet met adverteerders) is hierop terug te herleiden. We zijn heel trots dat we met het merk ELLE gemiddeld maar liefst 2,3 miljoen bereik per maand realiseren.'

Ongeacht of je wint: hoe gaan jullie het volgend jaar nóg beter doen dan in 2016?

'Het kan natuurlijk altijd nóg grootser: nog meer mooie content, meer bereik, meer omzet enzovoort. Mede door het succes van dit jaar en de positieve vibe heeft het hele team nu al enorm veel zin in en nieuwe ideeën voor de volgende editie.'

Tot slot: wat is voor jou de belangrijkste innovatie in het tijdschriftvak en hoe ga jij die zelf toepassen?

'Het maken en inzetten van video en audio door mediamerken is super interessant en biedt veel mogelijkheden. ELLE is daar ook al een aantal jaar mee bezig. Het biedt een aanvulling op de print en online content. Daarnaast zijn we bij Hearst continu op zoek naar alternatieven en oplossingen voor de traditionele ‘chain of supply’. De koop- en abonneer-bereidheid van de doelgroep neemt af. Het is een interessante uitdaging om nieuwe verdienmodellen en manieren te bedenken om het magazine op andere wijze alsnog bij de doelgroep in handen te laten komen.  Hearst Netherlands gaat op dit vlak nog met een mooie innovatie komen, waarover later meer.'

Interview: Jeroen Mirck, zelfstandig journalist en platform-manager Media, Bureaus en Sponsoring van MarketingTribune. 

Lara Huffenreuter (Foto: By Reinier RVDA)

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken