Eurosport is vanaf 2017 'Home of The Olympics' in Europa
- Media
- 1 jan 2017 @ 13:30
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RechtenOlympische SpelenTelevisie
- 1 jan 2017 @ 13:30
- Redactie Media
Tv-zender Eurosport is vanaf 2017 de nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa. Discovery Communications en Eurosport hebben de exclusieve multimediarechten in handen voor vijftig landen en gebieden in Europa voor de Olympische Spelen van 2018 tot en met 2024, waaronder uiteraard ook Nederland.
In het nieuwe Olympische Spelen-logo zijn twee iconen verenigd – Eurosport en de Olympische ringen. Ook is er een erepodium in te zien, dat symbool staat voor de uitstekende sportprestaties en voor het doel waar sporters overal ter wereld van dromen.
Het logo is tijdens de uitzending van Millions of Journeys, One Destination op 1 januari onthuld. Dit programma laat de weg zien die twee sporters hebben afgelegd van hun jeugd tot aan hun belangrijke wedstrijden. Het maakt duidelijk hoeveel toewijding er nodig is en hoeveel tegenslagen er moeten worden overwonnen om te kunnen winnen en een Olympiër te worden.
Als thuisbasis van de Olympische Spelen gaat Eurosport de ultieme Olympische ervaring creëren voor alle schermen, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen genieten van dit geweldige sportevent. Elke seconde bij de Olympische Spelen telt en Eurosport zorgt ervoor dat fans geen moment hoeven te missen.
JB Perrette, president en ceo Discovery Networks International: 'Discovery heeft al ruim 30 jaar de missie om mensen overal ter wereld te inspireren. We zijn dan ook ongelofelijk enthousiast dat we nu de thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa zijn en samenwerken met een van de grootste merken ter wereld. Dit is het begin van een nieuw tijdperk, waarbij we de Olympische beleving op een nieuwe manier gaan brengen en hiermee zoveel mogelijk mensen in Europa willen bereiken via meer schermen dan ooit tevoren.'
Alco de Jong, VP country manager Discovery Networks Benelux: 'Het merendeel van de sporten die Eurosport uitzendt zijn Olympisch, zowel de winter- als de zomersporten. Na Home of Cycling, Home of the Winter sports en met de toevoeging van Grand Slam Wimbledon dit jaar, zijn we nu ook Home of Tennis. Het nieuwe jaar kan niet beter starten dan vertellen dat we ook in Nederland de nieuwe thuisbasis zijn van de Olympische Spelen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing