Mediahuis overbiedt Talpa niet, maar blijft in TMG-race

Mediahuis overbiedt Talpa niet, maar blijft in TMG-race
  • Media
  • 30 jan 2017 @ 11:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • NieuwsmediaDagbladuitgeversVerkoopDagbladen

Het Belgische uitgeefconcern Mediahuis is momenteel niet van plan om een hoger bod uit te brengen op Telegraaf Media Groep (TMG). Dat meldt directievoorzitter Thomas Leysen in een interview met de Vlaamse zakenkrant De Tijd.

'Wil je als uitgever en mediagroep een duurzame onderneming uitbouwen, dan moet je aan schaalgrootte winnen', zegt Leysen in De Tijd. Over het tegenbod van John de Mol: 'Het is in de eerste plaats aan TMG om te bepalen wat het ervan vindt. (Een hoger bod) is vandaag niet aan de orde.'

Mediahuis bood vorige maand samen met investeerder VP Exploitatie, een bedrijf van grootaandeelhoudersfamilie Van Puijenbroek, 5,25 euro per aandeel TMG. John de Mol ging daar vorige week met zijn bedrijf Talpa overheen met een tegenbod van 5,90 euro per aandeel. Daar weer overheen bieden is volgens Leysen nu niet het plan.

Een hoger bod is trouwens ook niet noodzakelijk voor Mediahuis om een meerderheid in TMG te verwerven. De familie Van Puijenbroek houdt 41% van de aandelen en begin dit jaar kon Mediahuis al melden dat het steun heeft van de aandeelhouders Delta Lloyd en Navitas, samen goed voor 14% van de aandelen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken