Viceland start op 1 maart in Nederland

Viceland start op 1 maart in Nederland
  • Media
  • 24 jan 2017 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieproductieJournalistiekTelevisieMedia

Viceland is vanaf 1 maart in Nederland te zien. Dat maakt VICE Media, het wereldwijde mediabedrijf dat zich op jongeren richt, vandaag bekend. De 24-uurs tv-zender zal de eerste maanden via Ziggo te ontvangen zijn op kanaal 26. Na deze introductiefase volgt volledige distributie.

De komst van Viceland naar Nederland werd in oktober 2016 al aangekondigd, maar toen was nog onbekend wanneer de tv-zender precies zou starten. 

In lijn met VICE zal de tv-zender verhalen brengen van over de hele wereld. Dit altijd met de voor VICE kenmerkende en unieke blik op de jongerencultuur, waar wordt ingezoomd op onder andere muziek, eten, identiteit, seks, mode en sport. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze is als co-president van de zender – naast CCO Eddy Moretti – verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal.

Naast internationale content, zal de zender ook lokaal geproduceerde content bevatten. Zo start de zender met Nederland Census, een documentaire waarin jongeren uit het hele land hun mening geven over zichzelf, politiek, drugs, seks, liefde, geld en klimaatverandering. De documentaire laat zien hoe het is om jong te zijn in Nederland. De programmering van Viceland Nederland bevat verder internationale series als Gaycation (met Ellen Page), Noisey (met Zach Goldbaum), F*ck That’s Delicious(met Action Bronson), Hate Thy Neighbor (met Jamali Maddix), States of Undress(met Hailey Gates), en Black Market (met Michael K. Williams). 

Nederland vierde land voor Europese lancering

Viceland werd in februari 2016 gelanceerd in de VS en Canada en later in Groot Brittannië, Ierland, Frankrijk, Australië en Nieuw-Zeeland, en heeft aangekondigd te lanceren in Sub-Sahara-Afrika. Tegelijk met de lancering in Nederland, zal Viceland ook in België vanaf 1 maart te zien zijn via Telenet (kanaal 21 in Vlaanderen en 137 in Brussel). Eind 2017 moet de zender in 51 landen te ontvangen zijn. 

VICE heeft de afgelopen jaren een wereldwijde reputatie opgebouwd in het produceren van kwalitatief hoogwaardige videocontent voor millennials en heeft innovatieve partnerships met bedrijven als Snapchat, YouTube, HBO en 20th Century Fox.

Viceland (rare site trouwens) is een internationaal tv-netwerk onder leiding van en geproduceerd door het grootste mediamerk ter wereld dat zich op jongeren richt, VICE. De uitgever heeft aangekondigd in 51 territoria te lanceren in 2016 en 2017, waaronder Frankrijk, India, het Midden-Oosten, Sub-Sahara-Afrika, Zuidoost-Azië, Australië en Nieuw-Zeeland.
 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken