HP/de Tijd werkt samen met Wayne Parker Kent
- Media
- 1 feb 2017 @ 10:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieCommunityJournalistiekDigitaal
- 1 feb 2017 @ 10:22
- Redactie Media
Het opinieweekblad HP/de Tijd heeft zijn digitale platform ondergebracht bij online uitgever Wayne Parker Kent. Deze online uitgever heeft al dertien titels in zijn portfolio. Ook de website van de nieuwe zustertitel ZUS, die onder de navigatie van HP/De Tijd is te vinden, valt onder deze samenwerking.
HP/De tijd blijft zelf verantwoordelijk voor de redactie en bijbehorende content, waar Wayne Parker Kent verantwoordelijk wordt voor techniek en interactie. Zo breidt Wayne Parker Kent zijn bereik naar mannen en vrouwen van 25 jaar en ouder enorm uit.
Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: 'HP/De Tijd is complementair aan onze sterke mannentitels Manners en WANT. Hierdoor hebben we nu een oplossing voor adverteerders en mediabureaus die online mannen boven de 25 jaar met een AB1 profiel willen bereiken.' De uitbreiding ligt volgens Mandic in lijn met de ambitie van Wayne Parker Kent om in 2017 het portfolio uit te breiden met tien titels.
'Samen met WPK kunnen we meer gas geven'
Marianne Verhoeven, uitgever van HP/De Tijd en ZUS: '2016 was voor ons al een succes. Onze printoplage is, ondanks een dalende markt, met 23% gestegen. Daarnaast zien we ook het online bezoek flink toenemen naar maandelijks boven de 400.000 unieke bezoekers in het afgelopen kwartaal. Bovendien kunnen we dankzij de recente en goed ontvangen start van ZUS samen met HP/De Tijd ook de doelgroep van de wat hoger opgeleide vrouw van 25 jaar en ouder goed bereiken. De samenwerking met Wayne Parker Kent zorgt ervoor dat we in deze tijd van groei nog meer gas kunnen geven.'
Doordat HP/De Tijd wordt toegevoegd aan het portfolio van Wayne Parker Kent, wordt de titel betrokken in native advertising-campagnes die draaien op overige mannentitels van Wayne Parker Kent. Zo werd er onlangs voor Philips een videocampagne op Manners ontwikkeld die nu ook hier te zien is op HP/De Tijd.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing