Mediahuis heeft akkoord over TMG-aandelen Delta Lloyd

Mediahuis heeft akkoord over TMG-aandelen Delta Lloyd
  • Media
  • 8 feb 2017 @ 10:28
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeversVerkoopDagbladuitgeversNieuwsmedia

Mediahuis heeft bekendgemaakt een overeenkomst te hebben gesloten met Delta Lloyd over de TMG-aandelen van de levensverzekeraar. De Belgische uitgever heeft hiermee het recht verworven om het aandelenbelang van ongeveer 11% dat Delta Lloyd houdt in Telegraaf Media Groep over te nemen. Deze aandelentransactie vindt uiterlijk plaats wanneer Mediahuis en VP Exploitatie een bod op TMG uitbrengen. Dit definitieve bod lijkt daarmee een kwestie van tijd.

Mediahuis maakte zijn wens om TMG over te nemen samen met VP Exploitatie al eind 2016 bekend. Daarna ontbrandde de overnamestrijd, want Talpa deed een hoger tegenbod

'Deze overeenkomst volgt op de eerder aangegane en aangekondigde onherroepelijke toezegging (irrevocable) voor het belang van Delta Lloyd in TMG', aldus Mediahuis, dat al eerder bekendmaakte Delta Lloyd aan zijn zijde te hebben. 'Dit bericht volgt op de eerdere aankondiging van 14 december 2016 waarin Mediahuis en VP Exploitatie hun voornemen hebben geuit om gezamenlijk een openbaar bod uit te brengen op alle uitstaande aandelen van TMG, en de bevestiging daarvan op 11 januari 2017.'

Het blijft de intentie van Mediahuis en VP Exploitatie 'om in goed overleg met de raad van commissarissen en de raad van bestuur van TMG tot een door hen ondersteund bod te komen'. Gesprekken vinden momenteel plaats en Mediahuis voert een due diligence uit bij TMG. Hiervoor heeft TMG echter ook toestemming gegeven aan Talpa. 

Mediahuis en VP Exploitatie zullen voor 8 maart 2017 een aanvraag tot goedkeuring van het biedingsbericht indienen bij de Autoriteit Financiele Markten (AFM).

Mediahuis, een van de toonaangevende mediagroepen in België en Nederland, is uitgever van nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en NRC.next. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom. Mediahuis verkoopt dagelijks ongeveer 760.000 kranten en bereikt met zijn verschillende nieuwssites meer dan 1,6 miljoen digitale nieuwsconsumenten per dag.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken