Mediahuis heeft akkoord over TMG-aandelen Delta Lloyd
- Media
- 8 feb 2017 @ 10:28
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - UitgeversVerkoopDagbladuitgeversNieuwsmedia
- 8 feb 2017 @ 10:28
- Redactie Media
Mediahuis heeft bekendgemaakt een overeenkomst te hebben gesloten met Delta Lloyd over de TMG-aandelen van de levensverzekeraar. De Belgische uitgever heeft hiermee het recht verworven om het aandelenbelang van ongeveer 11% dat Delta Lloyd houdt in Telegraaf Media Groep over te nemen. Deze aandelentransactie vindt uiterlijk plaats wanneer Mediahuis en VP Exploitatie een bod op TMG uitbrengen. Dit definitieve bod lijkt daarmee een kwestie van tijd.
Mediahuis maakte zijn wens om TMG over te nemen samen met VP Exploitatie al eind 2016 bekend. Daarna ontbrandde de overnamestrijd, want Talpa deed een hoger tegenbod.
'Deze overeenkomst volgt op de eerder aangegane en aangekondigde onherroepelijke toezegging (irrevocable) voor het belang van Delta Lloyd in TMG', aldus Mediahuis, dat al eerder bekendmaakte Delta Lloyd aan zijn zijde te hebben. 'Dit bericht volgt op de eerdere aankondiging van 14 december 2016 waarin Mediahuis en VP Exploitatie hun voornemen hebben geuit om gezamenlijk een openbaar bod uit te brengen op alle uitstaande aandelen van TMG, en de bevestiging daarvan op 11 januari 2017.'
Het blijft de intentie van Mediahuis en VP Exploitatie 'om in goed overleg met de raad van commissarissen en de raad van bestuur van TMG tot een door hen ondersteund bod te komen'. Gesprekken vinden momenteel plaats en Mediahuis voert een due diligence uit bij TMG. Hiervoor heeft TMG echter ook toestemming gegeven aan Talpa.
Mediahuis en VP Exploitatie zullen voor 8 maart 2017 een aanvraag tot goedkeuring van het biedingsbericht indienen bij de Autoriteit Financiele Markten (AFM).
Mediahuis, een van de toonaangevende mediagroepen in België en Nederland, is uitgever van nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en NRC.next. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom. Mediahuis verkoopt dagelijks ongeveer 760.000 kranten en bereikt met zijn verschillende nieuwssites meer dan 1,6 miljoen digitale nieuwsconsumenten per dag.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing