Razende reporter WA Bol raast door op MWG
- Media
- 13 feb 2017 @ 12:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Mediabureau
- 13 feb 2017 @ 12:06
- Sjaak Hoogkamer
Op 9 februari stond het jaarlijkse MWG Congres in het teken van het thema A Different Perspective. De wereld op zijn kop eigenlijk. Hoewel, dat viel uiteindelijk mee. Een keur aan professionals kwam vertellen over hun perspectief op de media. Visies die in het algemeen helaas niet echt veel nieuwe inzichten opleverde. Willem-Albert Bol die al eerder als razende reporter optrad bij het Branded Content Event van BBP Media was ook hier aanwezig om reacties van congresbezoekers te registreren.
Meest in het oog springend waren voor mij de presentaties van Anita Elberse, Shailesh Prakash (The Washington Post) en Christel van den Hazel (Persgroep). En natuurlijk de ‘Spaanese’ column van Dick van der Lecq en de samenvattingen van potsenmaker Jan Jaap van der Wal.
Elberse pleit voor zogenoemde blockbusters, geheide winstmakers waarop je al je geld zet als bedrijf of merk. Vergeet de kleine goden en ga enkel en alleen voor de winnaars die zorgen voor de meeste winst. Prakash vertelde in heldere bewoordingen waarom en hoe deze krant een succesvolle digitale turn around heeft bewerkstelligd. Het platform zet maar liefst 1200 nieuwe artikelen per dag live waar alleen al in de USA maandelijks 100 miljoen bezoekers op af komen. Van den Hazel filosofeerde losjes over dood en leven in de wereld van printmedia. Print is bij de Persgroep nog lang niet dood in elk geval. Het concern is springlevend en de omzet tikte in 2016 een omzet van 1.5 miljard euro aan.
Een uitgebreider verslag over het MWG congres lees je in de volgende printeditie van MarketingTribune van 28 februari. Hierbij het video verslag van WA Bol van de Persgroep.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing