[Kijkcijfers] RTL Late Night zit in een dip
- Media
- 16 feb 2017 @ 11:07
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BereikTelevisieproductieKijkcijfersTelevisie
- 16 feb 2017 @ 11:07
- Redactie Media
Het gaat slecht met RTL Late Night. De kijkcijfers zijn enorm gekelderd. De latenightshow van Humberto Tan trok woensdag 482.000 kijkers, met een opmerkelijk diepterecord: de talkshow staat voor het eerst niet meer in de top-25 best bekeken tv-programma's.
Dit blijkt uit de dagelijkse cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de tweede avond op rij dat Tan minder dan een half miljoen kijkers trekt met zijn talkshow. Dinsdag stemden 468.000 Nederlanders af op RTL Late Night, wat nog net genoeg was voor de laatste plek in SKO's top-25.
De grote kwelgeest van RTL Late Night is directe concurrent Eva Jinek, die ook woensdag weer veel meer kijkers trok met haar talkshow. Jinek trok 950.000 kijkers naar NPO1, goed voor de elfde plek in de lijst van best bekeken programma's.
NPO1 domineert kijkcijfers
Traditiegetrouwe was het NOS Journaal van 20.00 uur koploper, met 2,25 miljoen kijkers. NPO1 deed ook goede zaken met Tussen Kunst & Kitsch en DWDD, goed voor respectievelijk 1,75 en 1,31 miljoen kijkers.
NPO1 en in steeds mindere mate RTL4 domineren als vanouds de daglijst. Veronica haalde tweemaal de top-25 met de Champions League. SBS6 moet het hebben van Hart van Nederland, Shownieuws, Gestalkt en Utopia.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing