[Kijkcijfers] RTL Late Night zit in een dip

[Kijkcijfers] RTL Late Night zit in een dip
  • Media
  • 16 feb 2017 @ 11:07
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikTelevisieproductieKijkcijfersTelevisie

Het gaat slecht met RTL Late Night. De kijkcijfers zijn enorm gekelderd. De latenightshow van Humberto Tan trok woensdag 482.000 kijkers, met een opmerkelijk diepterecord: de talkshow staat voor het eerst niet meer in de top-25 best bekeken tv-programma's.

Dit blijkt uit de dagelijkse cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de tweede avond op rij dat Tan minder dan een half miljoen kijkers trekt met zijn talkshow. Dinsdag stemden 468.000 Nederlanders af op RTL Late Night, wat nog net genoeg was voor de laatste plek in SKO's top-25.

De grote kwelgeest van RTL Late Night is directe concurrent Eva Jinek, die ook woensdag weer veel meer kijkers trok met haar talkshow. Jinek trok 950.000 kijkers naar NPO1, goed voor de elfde plek in de lijst van best bekeken programma's.

NPO1 domineert kijkcijfers

Traditiegetrouwe was het NOS Journaal van 20.00 uur koploper, met 2,25 miljoen kijkers. NPO1 deed ook goede zaken met Tussen Kunst & Kitsch en DWDD, goed voor respectievelijk 1,75 en 1,31 miljoen kijkers. 

NPO1 en in steeds mindere mate RTL4 domineren als vanouds de daglijst. Veronica haalde tweemaal de top-25 met de Champions League. SBS6 moet het hebben van Hart van Nederland, Shownieuws, Gestalkt en Utopia. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken