Zoekplatform Film.nl: 'veilig en snel' films en series kijken

Zoekplatform Film.nl: 'veilig en snel' films en series kijken
  • Media
  • 1 feb 2017 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieCampagnesFilmContent

Het platform Film.nl is dinsdag gelanceerd. Deze gratis website annex app gidst gebruikers veilig en snel naar een legale aanbieder van films en series. De lancering gaat gepaard met een grote campagne van Oto9 waaraan de acteurs Rutger Hauer, Barry Atsma, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Katja Schuurman, Sigrid ten Napel, Maryam Hassouni en Martijn Lakemeijer meedoen.

De zoektocht naar de aanbieder een specifieke film of serie is niet altijd even makkelijk. Daarom lanceert NVPI, de branchevereniging van de entertainmentindustrie, Film.nl. Deze zoekmachine gidst de gebruiker naar de aanbieder van een specifieke film of serie. Het platform is een sectorbreed initiatief van de grote contentaanbieders in Nederland. Film.nl heeft enkel een gidsfunctie, er wordt niet op geadverteerd. 

De dienst wordt gelanceerd met een opvallende campagne, die gefotografeerd is door Pieter Henket, woonachtig in New York. Met de titel ‘Kijk niet zo moeilijk’ wordt een appèl gedaan op de serie- en filmliefhebber, maar tegelijkertijd geeft de campagne een vette knipoog.  Aan de kick-off campagne werken een groot aantal namen belangeloos mee omdat ze achter het initiatief staan.

De nieuwe app en website zijn ontwikkeld door digital agency TamTam. Creative Director Max Pinas: 'We wilden films en series kijken zo makkelijk mogelijk maken, en dat is heel aardig gelukt. Het gefragmenteerde medialandschap was duidelijk toe aan een goedwerkende gids. Film.nl doet dat op een manier waar kijkend Nederland blij van wordt. Het sluit aan op de dagelijkse bank- en bioscoopgewoontes. It just works.'

Campagne 'Kijk niet zo moeilijk'

De tool wordt gelanceerd met een campagne, ontwikkeld door 0to9. De komende weken zul je de bedenkelijke blikken van de sterrencast overal tegenkomen; op tv, online of langs de snelweg.

Joost van Gorsel, creative director van 0to9 Cross Creative Agency: 'We willen vooral een positieve vibe in de campagne en de consument op een niet belerende manier bewust maken van zijn keuzes: Kijk niet zo moeilijk! Door de acteurs op deze manier te fotograferen en een catchy tune in de commercial houden we het luchtig. Het kan veel makkelijker. Het is een eer met deze cast te mogen werken, en niet in de laatste plaats met een icoon als Rutger Hauer.'

Marc Smit, co-CEO Cinéart, bestuur FDN: 'Het 0to9-team heeft een sterke balans tussen visie en de capaciteit om te luisteren. Ook onder druk leveren zij sterke en creatieve outputs.'

De activiteiten van Stichting Film.nl zijn mogelijk gemaakt door Nederlands Filmfonds, Abraham Tuschinski Fonds, Filmdistributeurs Nederland (FDN), Filmproducenten Nederland (FPN), verschillende internetaanbieders, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ministerie van Veiligheid en Justitie en Ministerie van Economische Zaken.

Credits

Klant                                                  Film Distributeurs Nederland

Bureau                                               0to9 Cross Creative Agency

Concept, art & copy                            Joost van Gorsel

Strategie                                            René Bouwmeester, Joost van Gorsel

Design                                               Anthony van der Zwan, Marleen Kuijf

Fotografie & Film                                Pieter Henket

Video Edit, muziek/sound                    Ross ’n Ford, Boris Ross, Austen Ferry

Verantwoordelijk bij klant                     Jaap Bruijnen, Marc Smit

Verantwoordelijk bij bureau                  René Bouwmeester, Ilse van der Kaaden

Productie shoot                                  Roger Inness (Boom Productions)

Acteurs                                              Barry Atsma, Katja Schuurman, Martijn Lakemeier, Maryam Hassouni, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Rutger Hauer, Sigrid Ten Napel



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken