Zondag met Lubach blijft meer publiek trekken

Zondag met Lubach blijft meer publiek trekken
  • Media
  • 13 feb 2017 @ 12:06
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TelevisieproductieEntertainmentKijkcijfersTelevisie

De satirische nieuwsshow Zondag met Lubach heeft voor de derde week op rij het eigen kijkcijferrecord gebroken. Het VPRO-programma zit in de lift sinds een hilarische boodschap aan president Trump wereldwijde aandacht trok. In diverse landen werden inmiddels speciale inhakers gemaakt.

Zondag met Lubach trok zondagavond op NPO3 bijna 1,17 miljoen kijkers, iets meer dan de 1,4 miljoen van vorige week. Het was daarmee het op zeven na best bekeken programma van zondagavond, aldus Stichting Kijkonderzoek (SKO). Twee weken geleden scoorde Arjen Lubach voor het eerst meer dan één miljoen kijkers.

Sinds het befaamde Trump-item weet de show veel meer kijkers te trekken. Zo behaalde de eerste aflevering van dit seizoen slechts 627.000 kijkers. In navolging van Lubach maakte de Duitse cabaretier Jan Böhmermann ook een welkomstfilmpje voor Trump en riep hij bovendien collega's van over de hele wereld op hetzelfde te doen. Landen als België, Estland, Portugal, Namibië en de nationalisten van Friesland haakten al in. 

Zondag met Lubach kan trouwens niet tippen aan de eerste aflevering van Boer Zoekt Vrouw. Deze boerensoap trok zondag 3,76 miljoen kijkers. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken