MWG ontvangt 144 inzendingen voor AMMA Awards
- Media
- 14 mrt 2017 @ 10:46
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- AwardsMediabureauCampagnesMediastrategie
- 14 mrt 2017 @ 10:46
- Redactie MarketingTribune
De MWG heeft in totaal 144 inzendingen binnen voor de AMMA Awards. Daarbij valt vooral de verdubbeling op van het aantal inzendingen in de categorie voor media-onderzoek, beter bekend als de Hans du Chatinier-prijs. De grootste categorieën zijn dit jaar ‘Beste engagementstrategie’, ‘Beste mediastrategie’, ‘Beste gebruik van een medium’ en ‘Beste mediaperformance’.
De relatief nieuwe categorie ‘Beste engagementstrategie’ is voor de tweede keer op rij de grootste categorie met in totaal 24 cases. Het aantal inzendingen voor de categorie onderzoek (Hans du Chatinier-prijs) is van 7 naar 14 inzendingen gegaan.
Meindert Jan Krijnsen – directeur MWG ‘Na een recordaantal inzendingen van 168 in 2016, hebben we dit jaar wat minder inzendingen. De belangrijkste factor daarbij is de werkdruk die is veroorzaakt door economische groei in de branche. Het aantal partijen dat heeft ingezonden is echter wel gestegen van 45 naar 50. Hieruit blijkt de toenemende populariteit van de AMMA Awards die steeds breder worden gedragen.’
Het aantal inzendingen per categorie:
Beste engagementstrategie 24
Beste mediastrategie 23
Beste gebruik van een medium 21
Beste mediaperformance 20
Beste media-innovatie 18
Hans du Chatinier-prijs 14
Media-exploitant van het jaar 10
Mediabureau van het jaar 9
Media-adverteerder van het jaar 5
Er zijn professionele vakjury’s samengesteld om in bovenstaande categorieën de winnaars te bepalen. Dit doen zij in twee juryronden. Kijk hier voor een volledig overzicht van de vakjury’s.
De nominaties en winnaar voor de Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) zijn reeds bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus.
Het YIM Mediatalent van het jaar wordt op donderdag 23 maart door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd. Voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn er 30 aanmeldingen binnen gekomen. Aanmelden is niet meer mogelijk.
Belangrijke AMMA data
Donderdag 23 maart Workshop YIM Mediatalent van het jaar
Dinsdag 11 april Bekendmaking nominaties
Woensdag 24 mei Uitreiking AMMA Awards in Theater Amsterdam
De AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG. De AMMA Awards zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse media- en communicatiebranche. De AMMA Awards belonen de beste mediaprestaties van het jaar. De AMMA Awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt en dit jaar is de 16e editie.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing