MWG ontvangt 144 inzendingen voor AMMA Awards

MWG ontvangt 144 inzendingen voor AMMA Awards
  • Media
  • 14 mrt 2017 @ 10:46
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • AwardsMediabureauCampagnesMediastrategie

De MWG heeft in totaal 144 inzendingen binnen voor de AMMA Awards. Daarbij valt vooral de verdubbeling op van het aantal inzendingen in de categorie voor media-onderzoek, beter bekend als de Hans du Chatinier-prijs. De grootste categorieën zijn dit jaar ‘Beste engagementstrategie’, ‘Beste mediastrategie’, ‘Beste gebruik van een medium’ en ‘Beste mediaperformance’.

De relatief nieuwe categorie ‘Beste engagementstrategie’ is voor de tweede keer op rij de grootste categorie met in totaal 24 cases. Het aantal inzendingen voor de categorie onderzoek (Hans du Chatinier-prijs) is van 7 naar 14 inzendingen gegaan.

Meindert Jan Krijnsen – directeur MWG ‘Na een recordaantal inzendingen van 168 in 2016, hebben we dit jaar wat minder inzendingen. De belangrijkste factor daarbij is de werkdruk die is veroorzaakt door economische groei in de branche. Het aantal partijen dat heeft ingezonden is echter wel gestegen van 45 naar 50. Hieruit blijkt de toenemende populariteit van de AMMA Awards die steeds breder worden gedragen.’

Het aantal inzendingen per categorie:

Beste engagementstrategie                       24
Beste mediastrategie                                   23
Beste gebruik van een medium                21
Beste mediaperformance                           20
Beste media-innovatie                                 18
Hans du Chatinier-prijs                                14
Media-exploitant van het jaar                   10
Mediabureau van het jaar                             9
Media-adverteerder van het jaar               5

Er zijn professionele vakjury’s samengesteld om in bovenstaande categorieën de winnaars te bepalen. Dit doen zij in twee juryronden. Kijk hier voor een volledig overzicht van de vakjury’s.

De nominaties en winnaar voor de Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) zijn reeds bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus.

Het YIM Mediatalent van het jaar wordt op donderdag 23 maart door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd. Voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn er 30 aanmeldingen binnen gekomen. Aanmelden is niet meer mogelijk.

Belangrijke AMMA data

Donderdag 23 maart                      Workshop YIM Mediatalent van het jaar

Dinsdag 11 april                               Bekendmaking nominaties

Woensdag 24 mei                           Uitreiking AMMA Awards in Theater Amsterdam

De AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG. De AMMA Awards zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse media- en communicatiebranche. De AMMA Awards belonen de beste mediaprestaties van het jaar. De AMMA Awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt en dit jaar is de 16e editie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken