Sanoma biedt online advertising aan via AppNexus

Sanoma biedt online advertising aan via AppNexus
  • Media
  • 27 mrt 2017 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineOnline advertisingReclame

Adverteren op de online platforms van Sanoma/SBS kan voortaan worden geregeld via AppNexus. De display-inventory voor alle merken en devices zijn nu via één platform in te kopen. Deze geïntegreerde oplossing verhoogt het inkoopgemak voor adverteerders. Met het wegnemen van de muren tussen online kanalen, kan de inkoop nu over het hele online medium verder worden geoptimaliseerd. Dit sluit daarmee aan op de crossmedia-strategie van Sanoma/SBS.

Om adverteerders nog beter van dienst te zijn op het gebied van guaranteed en programmatic advertising is gekozen voor de full-stack technologie van AppNexus. Het stelt Sanoma/SBS in staat om sneller vernieuwende advertising producten uit te rollen en sluit aan bij de strategie van Sanoma/SBS om de digitale innovatiekracht en efficiency te vergroten.  

Nigel Gilbert, vice-president Strategic Development bij AppNexus: 'We zijn erg blij dat we gaan samenwerken met Sanoma/SBS, een van de meest dynamische digitale exploitanten in Noord-Europa en Scandinavië. Het is voor ons een belangrijke stap in de uitrol van onze business in deze regio. En ook hier te kunnen voorzien in de technologie om data science en machine learning toe te passen, en marketeers zo te helpen consumenten te targeten met relevante en aansprekende advertising op alle devices.'

Sanoma/SBS maakte gebruik van meerdere platformen voor guaranteed en programmatic advertsing. Deze worden allen vervangen door AppNexus. Alle display inventory van Sanoma/SBS, zowel web als app, is vanaf vandaag beschikbaar via één SSP. De afgelopen tijd zijn klanten al meegenomen in de praktische vervolgstappen. Uiteraard zullen klanten verder intensief begeleid worden tijdens dit overgangstraject zodat het voor hen zo soepel mogelijk verloopt. Display-inventory op web is vanaf vandaag beschikbaar, en de app-inventory  zal vanaf eind deze week beschikbaar zijn via AppNexus. 

Voor de klanten van Sanoma wordt een overgangsperiode van twee weken aangehouden. Web en app inventory blijft tot die tijd ook beschikbaar via de SSP Improve Digital.

Stefan Havik, director Advertising & Marketing Sanoma/SBS: 'Wij zijn continu bezig met het optimaliseren van onze online producten, en vooral ook het verder uitrollen van onze crossmedia en datastrategie. Hierin is technologie meer dan faciliterend. AppNexus draagt eraan bij dat we onze targeting mogelijkheden nu nog effectiever over het hele online spectrum kunnen integreren, ongeacht device. Ondertussen zijn we hiervoor ook bezig met de release van aansluitende, device onafhankelijke producten, zoals de Transformer onlangs gelanceerd en flexible ads, die zich aanpassen aan de schermratio van devices.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken