Sanoma | SBS en SAMR lanceren BSR Quality Planner

Sanoma | SBS en SAMR lanceren BSR Quality Planner
  • Media
  • 24 mrt 2017 @ 13:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieDoelgroepenOnderzoek

Sanoma | SBS en marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) lanceren gezamenlijk de BSR Quality Planner. Deze tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens.

Betere matches

De BSR Quality Planner geeft inzicht in de uitstraling en betekenis van merken, zowel productmerken als mediamerken.

Paulien Schieven, marketingdirecteur bij SAMR: 'De BSR Quality Planner is een kwalitatieve tool op het gebied van mediaplanning. Met behulp hiervan kunnen we betere en slimmere matches maken tussen product- en mediamerken, op basis van hun positie in het psychografische BSR-model of de campagnedoelstelling.'

Daarnaast biedt de BSR Quality Planner inspiratie voor creatie. De toegekende merkwaarden en eigenschappen geven richting bij het ontwikkelen van concepten en branded content.

Schieven: 'Schieten met hagel is niet meer van deze tijd. De BSR Quality Planner geeft antwoord op de vraag wat je moet doen om de gewenste doelstellingen te behalen. En waarom je dat moet doen.'

Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma | SBS: 'Met de BSR Quality Planner krijgt het alom geprezen quality planning-systeem, dat zo’n 20 jaar geleden - door Sanoma-voorloper VNU - werd geïntroduceerd, een grondige update en nieuwe kwaliteitsimpuls. Juist in het snel veranderende medialandschap van vandaag de dag is inzicht in passende merk-mediacombinaties van groot belang. In de nieuwe tool maken we dat praktisch toepasbaar.'

Grootschalig onderzoek

Voor de totstandkoming van de BSR Quality Planner is grootschalig onderzoek verricht: ruim 150 merken, zowel productmerken als mediamerken, werden beoordeeld door in totaal meer dan 7.000 consumenten. Zij hebben dat gedaan aan de hand van een vragenlijst die gestoeld is op het Brand Strategy Research (BSR)-model. Voor elk merk is binnen de eigen productcategorie gemeten welke positie het heeft in het BSR-model en hoe het associatienetwerk van eigenschappen/waarden er voor dat merk uitziet.

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken