SoundCloud introduceert reclame-opties in Nederland

SoundCloud introduceert reclame-opties in Nederland
  • Media
  • 28 mrt 2017 @ 10:56
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCommunityMuziekMerkenContent

Streaming-platform SoundCloud start in Nederland met reclame-opties die het makkelijker maken voor merken om verbinding te maken met hun fancommunity's. Vanaf vandaag wordt SoundCloud’s gratis aanbod van muziek ondersteund door audioreclame, mobiele interstitials, videoadvertenties (in zowel de horizontale als verticale videoformaten) en gesponsorde content. Daarnaast biedt SoundCloud een verzameling van premium content en merkoplossingen die aansluiten op de platform-ervaring.

'SoundCloud is hét go-to platform voor de Generatie Z-luisteraars en auteurs in de streaming-sector omdat we een community bieden die de muziekcultuur definieert', zegt Alison Moore, Chief Revenue Officer van SoundCloud. 'We zijn uniek gepositioneerd om deze authentieke betrokkenheid met merken uit te breiden via ons volledige aanbod van advertentieproducten en contentoplossingen die niet alleen het verhaal van een merk versterken, maar helpen om merken te transformeren tot motor van cultuur.' 

SoundCloud is een samenwerking aangegaan met WebAds in Amsterdam om de audioreclame die luisteraars horen een impuls te geven door middel van display-advertising en TargetSpot. Daarnaast heeft SoundCloud de samenwerking met Rubicon Project uitgebreid met gerichte video- en audioreclame in Nederland.

De lancering van adverteren op SoundCloud valt samen met de aftrap van nieuwe soorten abonnementen: het gemiddeld geprijsde SoundCloud Go en het meer premium SoundCloud Go+. SoundCloud Go geeft toegang tot een steeds grotere mix van meer dan 120 miljoen tracks beschikbaar in SoundCloud's gratis advertentie-ondersteunde versie, offline en reclamevrij, terwijl SoundCloud Go+ abonnees toegang geeft tot ’s werelds grootste collectie van meer dan 150 miljoen tracks van de best verkochte en opkomende muziek, offline en reclamevrij.

Adverteren op SoundCloud

SoundCloud begon haar reclame-initiatief in de Verenigde Staten in augustus 2014 als onderdeel van haar voortdurende inzet om meer mogelijkheden te bieden aan de meer dan 12 miljoen auteurs waarnaar elke maand geluisterd wordt op SoundCloud, zodat zij kunnen worden betaald voor het werk dat zij delen op het platform. De lancering van SoundCloud’s reclame-aanbod in Nederland volgt op succesvolle lanceringen in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en Duitsland vorig jaar.

SoundCloud biedt momenteel verschillende reclameproducten aan waaronder: audio, video (in zowel horizontaal als verticaal videoformaat), gesponsorde content (tracks, afspeellijsten, albums, profielen), mobiele interstitials – waarmee partners een dynamische en boeiende set van mogelijkheden wordt geboden om in contact te komen met de meer dan 175 miljoen maandelijkse gebruikers op SoundCloud.

Vandaag de dag kent SoundCloud verschillende succesvolle locale- en multi-markt campagnes met topmerken waaronder: Amazon, Netflix, 20th Century Fox, Calvin Klein, Red Bull, Sonos, Heineken, Burger King, Toyota, Ford en meer.
 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken