Sprout wordt bookazine

Sprout wordt bookazine
  • Media
  • 28 mrt 2017 @ 15:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • TijdschriftuitgeversTijdschriften

Ondernemersplatform Sprout stopt met Sprout magazine. In plaats daarvan verschijnt vanaf 30 maart elk kwartaal een nieuwe uitgave in de vorm van een bookazine . Het biedt volgens hoofdredacteur van Sprout, Remy Gieling, ‘inspiratie en inzichten voor ondernemers die onmisbaar zijn voor het succes van hun business.’ We bellen met Gieling over het nieuwe uitgeefavontuur.

Sprout als magazine werd niet meer gewaardeerd door de lezers? Wat was de reden om te stoppen?

Gieling: ‘Het blad werd nog wel gewaardeerd, maar we zagen stagnatie. Wij merkten vooral bij onszelf dat dit met het oog op de website niet meer een need to have of want to have-product aan het maken waren. Terug naar de tekentafel: wat is nou écht relevant voor de doelgroep: verdieping over één onderwerp, waar je online niet de tijd voor zou nemen. Vandaar het bookazine.’

Wat geeft je de verzekering dat het bookazine een succes wordt?

‘Niks is zeker in het leven, behalve death and taxes. Los daarvan denken wij dat dit zowel inhoudelijk als visueel echt aansluit bij de behoefte van ondernemers om zich te verdiepen in gave onderwerpen zoals hypergrowth, de maker movement, hoe bereik je de volgende generatie consumenten, hoe zet je big data in voor je bedrijf. En zo buiten de waan van de dag ideeën te krijgen die jezelf en je bedrijf verder helpen.’

In feite is het dus een nieuwe jas met meer verdieping?

‘Ja, maar wel inhoudelijk en visueel 180 graden gedraaid.’

Het maken van een tijdschrift is volgens Gieling kostbaar en tijdrovend. ‘Niet voor niets ruilen veel uitgevers papier in voor een digitale strategie. Sprout is er echter van overtuigd dat papier een onmisbare bron van inzicht en inspiratie vormt voor onze abonnees/members - naast de website, de kennisdatabank en de events.’

Voor zijn eerste bookazine duikt Sprout in de wereld van hyper growth, vandaar de naam Scale. Het bookazine krijgt elke keer een andere titel afhankelijk van het onderwerp zoals Scale, Make, Deal, Hack et cetera. Gieling: ‘Omzetgroei die zó hard gaat, dat je bedrijf elke twee jaar in omzet verdubbelt. Hoe flikken unicorns als Airbnb, Uber en natuurlijk ons eigen Adyen het om het tempo zo ijzingwekkend erin te houden? Scale laat wetenschappers vertellen wat de basis ingrediënten van hypergroei zijn en laat ondernemers uitleggen hoe zij sneller groeien dan de massa.’

De bestaande abonnees van Sprout gaan over als abonnee naar het bookazine, dat elk kwartaal verschijnt. De eerste editie op donderdag 30 maart. Losse exemplaren zijn online te bestellen bij managementboek.nl of sprout.nl/shortlink.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken