The Media Exchange en OMS staken samenwerking
- 15 mrt 2017 @ 12:29
- Redactie Media
The Media Exchange en OMS beëindigen hun onderlinge samenwerking. De belangen van de bij The Media Exchange en OMS aangesloten zenders zijn niet langer optimaal te verenigen.
In april 2015 kondigen de partijen aan om de krachten te bundelen en de online reclameverkoop bij OMS onder te brengen. Deze samenwerking heeft geleid tot een substantiële groei van de online radiomarkt, waarbij zowel het aantal adverteerders als de omzet is verdubbeld. Ook is uit de vele onderzoeken die gedaan zijn gebleken dat de online themazenders van grote toegevoegde waarde zijn op de reguliere radio inzet.
Samenwerking beëindigd
Met het volwassener worden van de markt, hebben OMS en The Media Exchange bekeken of het voortzetten van de samenwerking tot verdere verbetering van de resultaten zou kunnen leiden. Op basis van dit gesprek is in goed overleg besloten dat OMS en The Media Exchange los van elkaar de markt beter kunnen bedienen.
Dit betekent dat vanaf 1 april The Media Exchange de verkoop weer in eigen handen gaat nemen met uitzondering van de zenders die door OMS worden vertegenwoordigd. Over de concrete consequenties hiervan worden de betrokken adverteerders en bureaus persoonlijk op de hoogte gebracht.
'Separate verkoop-unit noodzakelijk'
Joris van der Pol, Algemeen directeur OMS: 'De samenwerking met TMX heeft tot mooie resultaten en inzichten geleid. De online radiomarkt groeit en om deze markt optimaal te kunnen bedienen hebben we gezamenlijk deze keuze gemaakt. We kijken terug op een succesvolle samenwerking met The Media Exchange en ik wil specifiek Arthur en Allard bedanken voor hun lef, inzet en ondernemerschap.'
Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange: 'De samenwerking heeft geleid dat er op grotere schaal online radio is ingezet en dat was ook ons doel. Aangezien wij werken voor Qmusic, vele onafhankelijke online zenders, internationale partijen en binnenkort ook eerste test met de NPO, is een separate verkoopunit met specifieke online kennis en ervaring noodzakelijk. De executie daarvan willen we daarom weer in eigen beheer doen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing