Trouw-campagne pleit voor constructief nieuws

Trouw-campagne pleit voor constructief nieuws
  • Media
  • 23 mrt 2017 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentJournalistiekDagbladenCampagnes

Dagblad Trouw laat in zijn nieuwe campagne zien dat je bewust kan kiezen voor een ander geluid. De krant brengt constructief nieuws dat oplossingen aandraagt in plaats van problemen herhaalt. Want wat er in de wereld gebeurt hebben ze als krant niet in de hand. Hoe het gebracht wordt gelukkig wel. De nieuwe campagne komt uit de koker van Kokoro Amsterdam.

'Waar gaat het heen met de wereld? Dat vraagt u zich vast wel eens af als u het nieuws volgt. Maar ligt dit alléén aan het nieuws, of ook aan hoe het gebracht wordt?' Met deze vraag opent Trouw zijnnieuwste commercial waarmee het dagblad een sterk tegengeluid wil laten horen tegen de veelal negatieve insteek van veel nieuwsmedia.Trouw is van mening dat het soort nieuws dat je tot je neemt, heel bepalend is voor de manier waarop je naar de wereld kijkt en hoe je in het leven staat.

Merlijn van Vliet, Creative Director Copy Kokoro Amsterdam: 'De negatieve insteek van veel nieuwsmedia voeden dag in dag uit het beeld dat de wereld in brand staat. Dit werkt angst en doemdenken in de hand. De meeste mensen zijn zich echter helemaal niet bewust dat hun blik op de wereld en zelfs hun gedrag op een dergelijke manier wordt beïnvloed.'

Trouw laat zien dat je bewust kunt kiezen voor ander geluid. Hetzelfde nieuws. Maar anders gebracht. Nieuws dat op een constructieve verdiepende manier gebracht wordt met inzichten en houvast voor de toekomst. Iets wat in deze tijd relevanter lijkt dan ooit. Want zoals de voice-over aan het eind van de tv-commercial al zegt; "Wat er in de wereld gebeurt, hebben we als krant niet in de hand. Hoe het gebracht wordt gelukkig wel.'

Florianne Harmsen, brandmanager Trouw: 'Met deze nieuwe merkcampagne bouwen we voort op de essentie van Trouw 'Verdieping'. En tegelijkertijd laten we ook een nieuw eigentijds geluid horen die Trouw de komende jaren in haar campagnes zal gaan voeren.'

De nieuwe merkcampagne bestaat uit een tv-commercial, online video, printadvertenties en een radiocommercial.

Credits

Klant: Trouw
Brandmanager: Esther Nanninga
Marketing Manager: Florianne Harmsen
Marketing Manager: Leo-Peter van Aerde

Bureau: KOKORO
Strategy Director: Caroline van Hoof
Creative Director Art: Wouter Vanhaeren
Creative Director Copy: Merlijn van Vliet
Project Manager: Valery Story
Account Director: Frieda Ulsamer de Waard

Filmproductie:
Director - David Eilander
Art Director - Esra Ghilane
Editor: Wouter van Luijn
VFX / Online: Storm Postproduction
VFX Supervisor: Luuk Meijer
Grading: Bart Verraest
Sound design: Michael Sauvage
Music: Big Orange
Producer: Levi Wilbrink
Executive Producers: Jelani Isaacs / Sander Brenninkmeijer
Production Company: New AMS Film Company



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken