Trouw-campagne pleit voor constructief nieuws
- Media
- 23 mrt 2017 @ 11:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentJournalistiekDagbladenCampagnes
- 23 mrt 2017 @ 11:45
- Redactie Media
Dagblad Trouw laat in zijn nieuwe campagne zien dat je bewust kan kiezen voor een ander geluid. De krant brengt constructief nieuws dat oplossingen aandraagt in plaats van problemen herhaalt. Want wat er in de wereld gebeurt hebben ze als krant niet in de hand. Hoe het gebracht wordt gelukkig wel. De nieuwe campagne komt uit de koker van Kokoro Amsterdam.
'Waar gaat het heen met de wereld? Dat vraagt u zich vast wel eens af als u het nieuws volgt. Maar ligt dit alléén aan het nieuws, of ook aan hoe het gebracht wordt?' Met deze vraag opent Trouw zijnnieuwste commercial waarmee het dagblad een sterk tegengeluid wil laten horen tegen de veelal negatieve insteek van veel nieuwsmedia.Trouw is van mening dat het soort nieuws dat je tot je neemt, heel bepalend is voor de manier waarop je naar de wereld kijkt en hoe je in het leven staat.
Merlijn van Vliet, Creative Director Copy Kokoro Amsterdam: 'De negatieve insteek van veel nieuwsmedia voeden dag in dag uit het beeld dat de wereld in brand staat. Dit werkt angst en doemdenken in de hand. De meeste mensen zijn zich echter helemaal niet bewust dat hun blik op de wereld en zelfs hun gedrag op een dergelijke manier wordt beïnvloed.'
Trouw laat zien dat je bewust kunt kiezen voor ander geluid. Hetzelfde nieuws. Maar anders gebracht. Nieuws dat op een constructieve verdiepende manier gebracht wordt met inzichten en houvast voor de toekomst. Iets wat in deze tijd relevanter lijkt dan ooit. Want zoals de voice-over aan het eind van de tv-commercial al zegt; "Wat er in de wereld gebeurt, hebben we als krant niet in de hand. Hoe het gebracht wordt gelukkig wel.'
Florianne Harmsen, brandmanager Trouw: 'Met deze nieuwe merkcampagne bouwen we voort op de essentie van Trouw 'Verdieping'. En tegelijkertijd laten we ook een nieuw eigentijds geluid horen die Trouw de komende jaren in haar campagnes zal gaan voeren.'
De nieuwe merkcampagne bestaat uit een tv-commercial, online video, printadvertenties en een radiocommercial.
Credits
Klant: Trouw
Brandmanager: Esther Nanninga
Marketing Manager: Florianne Harmsen
Marketing Manager: Leo-Peter van Aerde
Bureau: KOKORO
Strategy Director: Caroline van Hoof
Creative Director Art: Wouter Vanhaeren
Creative Director Copy: Merlijn van Vliet
Project Manager: Valery Story
Account Director: Frieda Ulsamer de Waard
Filmproductie:
Director - David Eilander
Art Director - Esra Ghilane
Editor: Wouter van Luijn
VFX / Online: Storm Postproduction
VFX Supervisor: Luuk Meijer
Grading: Bart Verraest
Sound design: Michael Sauvage
Music: Big Orange
Producer: Levi Wilbrink
Executive Producers: Jelani Isaacs / Sander Brenninkmeijer
Production Company: New AMS Film Company
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing