TradeCast haalt 2 miljoen euro op voor cloud-tv

TradeCast haalt 2 miljoen euro op voor cloud-tv
  • Media
  • 26 apr 2017 @ 10:41
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • VideoMediaTelevisie

Cloud televisie-startup TradeCast.tv heeft in een nieuwe investeringsronde ruim 2 miljoen euro opgehaald. Het Zwolse bedrijf gaat het geld gebruiken om de doorontwikkeling van zijn technologie en de wereldwijde introductie daarvan kracht bij te zetten. De startup opent voor het einde van dit jaar een nevenvestiging in de Verenigde Staten. In de afgelopen anderhalf jaar ontvingen de pioniers van TradeCast.tv ruim 3,2 miljoen euro aan seed-investeringen.

TradeCast.tv biedt de totaaloplossing voor het starten van eigen interactieve televisiezenders op internet. Internationaal is er veel interesse voor TradeCast’s unieke combinatie van cloud-lineaire tv, het aanbieden van on demand content en live uitzendmogelijkheden vanuit een eigen, gepersonaliseerde omgeving. 

Bijzonder is daarbij dat alle content op een TradeCast-zender vanuit één bron interactief gemaakt kan worden en naar een onbeperkt aantal schermen en devices kan worden uitgezonden. Eén van de pijlers van het succes van TradeCast.tv is dat starten met deze technologie via drie SaaS-licenties voor vrijwel iedereen bereikbaar is: vanaf 250 euro per maand kun je al aan de slag en voor minder dan de kosten van een gemiddelde fte biedt TradeCast.tv wereldwijde uitzendmogelijkheden middels een technologie waar de grote broadcasters jaloers op zijn.

Wereldwijd podium

Op dit moment wordt TradeCast.tv op de NAB Show in Las Vegas aan een internationaal publiek van ruim honderdduizend professionals gepresenteerd als één van de 25 uitgekozen ‘high potentials’ uit de broadcastwereld. Yillmaz Schoen, founder en CEO, vanuit Las Vegas: 'Het is bijzonder om vanaf deze plek bekend te kunnen maken dat we onze plannen de komende maanden in volle vaart voort gaan zetten.' 

Met de investering breidt TradeCast allereerst het ontwikkelteam en de sales- en marketingactiviteiten in Zwolle verder uit. 'Daarnaast verwachten we voor het einde van dit jaar een nevenvestiging in San Francisco te openen. We hebben de ambitie om wereldwijd de beste technologie te leveren voor iedereen die kansen ziet in een markt die de komende jaren volledig opnieuw gedefinieerd gaat worden.' 

Eigenaarschap van data

De huidige ontwikkelingen in kijkgedrag zetten traditionele tv onder grote druk. Het verspreiden van videocontent via sociale kanalen heeft weliswaar marketingwaarde, maar is niet genoeg voor het creëren van een duurzaam verdienmodel. Echte waarde zit niet in het aantal views, maar in het houden van controle over de content, de kijkersinformatie en de ontwikkeling van big data op je eigen videoplatform. TradeCast.tv biedt de laagdrempelige oplossing die voor veel uitgevers, producenten, ondernemers, landelijke en internationale (broadcast)partijen de basis is om met een gezond verdienmodel de nieuwe wereld van digitale video te betreden.

TradeCast.tv is een totaaloplossing om een eigen interactieve tv-zender of videoplatform te beheren. De dienst biedt een combinatie van een cloud-based lineaire tv-zender en talloze VOD/OTT-, on demand-, streaming- en live uitzendmogelijkheden. Daarnaast zijn er veel mogelijkheden voor interactiviteit en e-commerce, zoals in-video buying en het insturen van user generated content. 

Yillmaz Schoen, CEO van TradeCast. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken