Veen Media heeft Opzij alweer verkocht
- Media
- 3 apr 2017 @ 22:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TijdschriftuitgeversJournalistiekZakelijkTijdschriften
- 3 apr 2017 @ 22:46
- Redactie Media
Het maandblad Opzij is na drie jaar alweer verkocht door Veen Media. Per 1 mei komt de titel in handen van Hans van Brussel, voormalig uitgever van onder meer HP/De Tijd. De overname betekent het vertrek van hoofdredacteur Irene de Bel.
Veen Media wilde van het feministisch tijdschrift af omdat het 'niet meer in de strategie past', zo meldt Het Parool. Dat is opmerkelijk, want de uitgever kocht het blad begin 2014 nog over van WPG Media.
'Opzij bevindt zich, als je kijkt naar de exploitatiemogelijkheden, in een moeilijke situatie', erkent Van Brussel. 'Maar de maatschappelijke relevantie van het blad is onverminderd groot.' Ondanks een dalende verkoop en een lastige markt, denkt hij het bestaansrecht weer te kunnen bewijzen, net als eerder bij HP/De Tijd.
'Serieuze slagingskans'
Opzij krijgt een nieuw team dat ervoor moet zorgen dat het tijdschrift weer gaat groeien. Dat lijkt ook de reden dat Van Brussel aan de slag zal gaan met een andere hoofdredacteur dan Irene de Bel. Hij spreekt over 'een serieuze slagingskans', onder meer door in te zetten op versterking van nevenactiviteiten zoals de Opzij Top-100.
Stichting Opzij laat weten veel vertrouwen te hebben in de nieuwe uitgever.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing