Mediahuis sluit partnership met Wayne Parker Kent
- Media
- 15 mei 2017 @ 22:43
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkOnlineDoelgroepenContent
- 15 mei 2017 @ 22:43
- Redactie Media
Mediahuis en Wayne Parker Kent worden strategische partners. De Belgische uitgever tekent in op een kapitaalverhoging om zo de ambitieuze groeiplannen van het Amsterdamse digitale mediabedrijf te ondersteunen. Beide partijen werkten al met elkaar samen.
Wayne Parker Kent is het snelst groeiende digitale mediabedrijf van Nederland, gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van online mediamerken in commercieel aantrekkelijke niches. Wayne Parker Kent werd bijna zeven jaar geleden opgericht door vier partners: Slaven Mandic, Niels Hendriks, Sander Mans en Tobias de Rooij. Inmiddels bestaat het portfolio van Wayne Parker Kent uit vijftien merken, waarmee ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders bereiken.
'Zowel qua doelgroep als qua expertise op het vlak van contentmarketing sluit Wayne Parker Kent zeer goed aan bij onze eigen nieuwsmerken', aldus Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis. 'We zijn bijzonder tevreden met deze strategische samenwerking, omdat we bij Wayne Parker Kent dezelfde digitale ambitie herkennen die we zelf ook koesteren.'
Kapitaalinjectie voor internationale groei
Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: 'Onze ambities hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken: wij willen van Wayne Parker Kent het grootste digitale mediabedrijf van Nederland maken. Met deze samenwerking komen we daar een flinke stap dichterbij. Daarnaast kunnen we met de kapitaalinjectie nu eindelijk een begin maken aan onze internationale groeiplannen.'
Mandic is blij met de Belgische uitgever als strategische partner. 'Mediahuis laat keer op keer zien dat je van kranten ook krachtige en winstgevende digitale nieuwsmerken kan maken. Met deze samenwerking en hun recente bod op TMG bewijst Mediahuis nogmaals hoe sterk ze willen investeren in de Nederlandse markt.'
Na het opdoeken van digitaal platform Mindshakes (uit de overgenomen NRC-boedel) werkte Mediahuis begin dit jaar al samen met Wayne Parker Kent.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing