Persgroep gaat advertenties verkopen voor NDC Mediagroep

Persgroep gaat advertenties verkopen voor NDC Mediagroep
  • Media
  • 18 mei 2017 @ 12:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameSalesNieuwsmediaDagbladuitgevers

De directies van de NDC Mediagroep en Persgroep Nederland sluiten een strategische partnership. De Persgroep zal de advertentieverkoop van het dagblad-, weekblad- en het digitale portfolio van NDC aan nationale adverteerders gaan verzorgen. Daarmee eindigt de huidige samenwerking van NDC met ProMille Media.

Door deze overeenkomst zullen de drie regionale dagbladen van NDC mediagroep (De Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en het Friesch Dagblad) op de advertentiemarkt gekoppeld worden aan de acht regionale dagbladen van ADR Nieuwsmedia. Ook zullen de meer dan 30 weekbladen van NDC mediagroep gekoppeld worden aan de 200 weekbladen van de Persgroep Nederland en andere reeds aangesloten uitgevers. Daarnaast zal het volledige NDC digitale portfolio ontsloten worden voor de adverteerders en bureaus van de Persgroep Nederland.

De overgangsperiode start vanaf 1 september en duurt tot 1 januari. Op dit moment werken beide partijen al samen op het gebied van content en distributie. De klant staat centraal in de komende overbruggingsperiode. NDC mediagroep zal de bestaande campagnes die lopen via ProMille Media bij haar huidige klantenportfolio uiteraard respecteren.

'Complementaire regio-portfolio's'

Erik Roddenhof, CEO van Persgroep Nederland: 'NDC is voor ons een logische partij om mee samen te werken. Onze portfolio’s zijn volledig complementair en de passie voor regio en regiojournalistiek is bij beiden heel groot. Samen kunnen we nationale adverteerders veel dichter en gerichter bij hun consument brengen met onze regionale en lokale merken.'

Dina Boonstra, CEO van NDC Mediagroep: 'Wij zetten bewust in op deze krachtenbundeling op de nationale adverteerdersmarkt. Wij geloven in de kracht van de combinatie van lokale (weekbladen) en regionale (dagbladen) media, in zowel print als online. Partijen die dezelfde filosofie aanhangen moeten elkaar opzoeken. In het snel veranderende medialandschap, gekenmerkt door schaalvergroting, is dit van groot belang.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken