Radio meest betrouwbare medium in Europa
- Media
- 29 mei 2017 @ 09:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaSocial mediaOnderzoekRadio
- 29 mei 2017 @ 09:19
- Redactie Media
Radio blijft, het medium dat in Europa de grootste betrouwbaarheid geniet. Eenentwintig van de drieëndertig onderzochte Europese landen noemt radio het meest betrouwbaar. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Trust In Media 2017’ van Media Intelligence Service (MIS).
De MIS is de onderzoekstak van de EBU, de koepelorganisatie van veel publieke omroepen in Europa. Hun onderzoek is hier integraal beschikbaar.
Nederland staat op de vierde plaats in de lijst van landen die het meest de radio als nieuwsbron vertrouwen, zo meldt Radiofreak. 57% van de Nederlanders vindt radio het betrouwbaarste medium. Vorig jaar stond Nederland nog op plaats vijf. De top-3 bestaat uit de Scandinavische landen Finland, Zweden en Denemarken.
In social media hebben de Nederlanders, net als de meeste Europeanen, het minste vertrouwen. Zeventien van de drieëndertig onderzochte landen wijst sociale netwerken aan als meest onbetrouwbare medium. Daarna volgen kranten (13 uit 33) en televisie, al leeft dit wantrouwen slechts in drie landen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Trust in Media
- onderzoek
- social media
- kranten
- EBU
- Media Intelligence Service
- media
- radio
- betrouwbaar
- publieke omroep
- MIS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing