Coolblue en Ziggo publieksfavoriet Radio Advertising Awards

Coolblue en Ziggo publieksfavoriet Radio Advertising Awards
  • Media
  • 8 jun 2017 @ 00:25
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioReclameAwards

Radiocommercials van Coolblue en Ziggo zijn door het Nederlands publiek verkozen tot favoriete radiocommercials in de maanden februari en maart. Hiermee zijn zij genomineerd voor de publieksprijs van de Radio Advertising Awards. Op donderdag 29 juni wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking van het Radio Advies Bureau (RAB).

Coolblue adverteert vanaf december vorig jaar op radio en heeft direct de goede toon te pakken. De feel good commercial, met een sympathieke boodschap van ‘CoolblueBezorgt’ dat klanten echt niet zelf hun nieuwe wasmachine naar de vierde verdieping hoeven te sjouwen, wint overtuigend in alle doelgroepen. Het fluitende audiologo aan het eind van de radiocommercial zorgt voor de extra ‘Coolblue-alles voor een glimlach-herkenning’ bij de luisteraar. Bijzonder is dat de tekst voor de commercial in huis is geschreven door eigen medewerkers. De radiocommercial is geproduceerd door Roundhouse.

Marloes Dobbe, Manager Zichtbaarheid bij Coolblue: 'We zijn heel blij met de nominatie van onze radiocommercial voor de Radio Advertising Awards. Luisteraars gaven in hun feedback aan dat ze onze radiocommercial voor wasmachines eerlijk vinden overkomen. En dat is precies wat we willen; oprecht zijn, authentiek, en met een glimlach op het eind.'

Buurmannen van Ziggo

In de radiocommercial van Ziggo horen we hoe de populaire buurmannen zich opmaken voor de eerste Formule 1-wedstrijd van het seizoen, als ware het een voetbalkraker. De race, gratis live te zien voor Ziggo klanten, start echter om 7:00 uur en dus is een croissantje meer op zijn plaats dan vlammetjes… Geheel in lijn der verwachting geven vooral de Nederlandse mannen van 30-49 jaar een hoge waardering. Het verantwoordelijke reclamebureau is JWT en Alfred Klaaassen is de producent van de commercial. 

Lars Krieg, Manager Media van Ziggo: 'Ziggo ziet een duidelijk positief effect bij inzet van radio in haar middelen mix. We zijn dan ook fan van het medium radio. Met radio zijn we in staat om op schaal specifieke doelgroepen te bereiken in een umfeld dat vaak een hoge relevantie heeft. Ook de flexibiliteit van het medium spreekt ons erg aan.'

Bezoek RAB.fm voor het beluisteren van de radiocommercials. 

Steekproef door Ruigrok

Het RAB organiseert op donderdag 29 juni 2017 de uitreiking van de RAB Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de awards is. Voor deze prijs worden voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld. Suzuki, Telfort, KWF, ANWB Wegenwacht, McDonald's, bol.com en Klaverblad zijn al eerder genomineerd.

Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit. De totale steekproef (N=600 per meting) is representatief voor de Nederlander van 13 tot 64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 6 t/m 26 april 2017.

Het Radio Advies Bureau (RAB) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om meer te bereiken bij de luisteraars van haar radiomerken.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken