Talpa staakt claim tegen TMG, maar blijft in overnamestrijd
- Media
- 12 jun 2017 @ 09:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkJournalistiekDagbladuitgevers
- 12 jun 2017 @ 09:55
- Redactie Media
De TMG-soap blijft maar doorgaan. De omstreden kandidaat-koper Talpa heeft het verzoek bij de Ondernemingskamer om een onderzoek in te stellen naar de gang van zaken bij Telegraaf Media Groep (TMG) ingetrokken. Het bedrijf van John de Mol laat tegelijk weten zijn openbare bod op TMG door te zetten. Dit ondanks het feit dat TMG al heeft laten weten in zee te willen gaan met de andere bieders, Mediahuis en VP Exploitatie.
De beslissing om de claim van een onderzoek te staken is volgens Talpa 'na ampel beraad' genomen. Zo'n formulering zegt totaal niets, maar het besluit hangt zonder meer samen met het plan om TMG nog steeds te willen overnemen. Talpa's biedingsbericht op TMG wordt waarschijnlijk op korte termijn algemeen beschikbaar gesteld. Dat bod bedraagt 6,50 euro per aandeel en is hoger dan dat van de concurrenten.
De overnamestrijd om TMG is al maanden aan de gang. Het bedrijf heeft al een tijd geleden ingestemd met het andere overnamebod, dat van het Vlaamse krantenbedrijf Mediahuis en zijn huidige grootaandeelhouder de familie Van Puijenbroek.
Vechten tegen de bierkaai?
De kans lijkt klein dat De Mol TMG nog in handen krijgt. Zijn bod is hoger, maar de concurrenten beschikken samen al over een ruime meerderheid van de aandelen.
De Mol verloor eerder al een zaak bij de Ondernemingskamer inzake TMG. Hij wilde onder meer dat er een onafhankelijke commissaris benoemd zou worden bij het bedrijf, maar daar ging de rechter niet in mee.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing