Telegraaf in gesprek over verkoop GeenStijl

21jun 201709:55
  • Media
  • 11602 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopMediaNieuwsmediaBloggen

nieuws Telegraaf Media Groep zou in gesprek zijn over de verkoop van NewsMedia, het dochterbedrijf dat vooral draait om de merken GeenStijl en Dumpert. Tot de belangstellenden zouden vroege werknemers of oprichters van GeenStijl behoren.

Of deze gesprekken ook echt gaan resulteren in een daadwerkelijke transactie is verre van zeker, meldt vakblad Emerce op basis van goed ingevoerde bronnen. TMG wil de gesprekken, die in een vroeg stadium verkeren, bevestigen noch ontkennen.

Al meer dan twee jaar hangt de verkoop van NewsMedia boven de markt. Eind 2014 besloot het TMG-concern namelijk om zich nog louter op zijn hoofdmerken te richten. NewsMedia bestaat uit GeenStijl, Dumpert en de nichetitels Upcoming, Das Kapital en Autobahn.

Verkoop van digitale tak

Met de gesprekken zou zijn gewacht tot de verkoop van TMG zo goed als rond is. Dat lijkt nu het geval, aangezien Mediahuis afgelopen week zijn (door TMG gewenste) bod gestand heeft gedaan.

Het is onduidelijk of de potentiële kopers van NewsMedia louter News Media willen hebben of ook andere onderdelen van TMG Digital. Volgens een bron zint TMG, dat al jaren een ongelukkige hand heeft in zijn digitale strategie, al langer op de verkoop van (delen van) de digitale tak.

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk