Integratie van ORN in Ster krijgt vorm

Integratie van ORN in Ster krijgt vorm
  • Media
  • 3 jul 2017 @ 00:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • SalesReclameRadioTelevisie

De Ster en Omroep Reclame Nederland (ORN), de reclame-exploitanten van de landelijke en regionale publieke zenders, gaan intensief samenwerken. Dit zat al langer in de pijplijn, maar is nu officieel bekrachtigd. Onderdeel van de integratie is het opheffen van ORN's raad van commissarissen.

Dat beide partijen gingen samenwerking lekte uit in mei. ORN-directeur Clement Postmus had het bedrijf toen inmiddels verlaten. Sindsdien zijn veel beleidsmatige zaken in gang gezet om de samenwerking voor te bereiden. 

De Raad van Commissarissen van ORN heeft na een intensieve periode van het onderzoeken van toekomstopties en in nauw overleg met de RPO’s (Regionale Publieke Omroep) voor ORN en de Ster een aantal besluiten genomen voor de toekomst. Zo is ORN in zijn operatie aanzienlijk afgeslankt met nog meer focus op de sales-kerntaken.

Sales-integratie

ORN zal een aantal ondersteunende activiteiten op het gebied van HR, Juridische Zaken en Marketing Intelligence bij de Ster afnemen. Samen zullen beide partijen een aantal sales-pakketten voor specifieke doelgroepen ontwikkelen voor de nationale advertentiemarkt voor televisie en radio.

De Ster biedt de 13 regionale publieke omroepen de mogelijkheid om alle nationale en programmatic online sales-activiteiten voor hen uit te voeren. ORN zal zelf geen actieve rol op dit gebied meer vervullen.

Directie in deeltijd

De statutaire directie van ORN Holding BV zal per 1 september door Frank Eijken in deeltijd worden ingevuld. Martijn Boxman wordt benoemd als sales director en krijgt de verantwoordelijkheid voor het dagelijks uitvoeren van de verkoopactiviteiten. Wil Disseldorp wordt verantwoordelijk voor de interne verkooporganisatie van ORN.

Met deze intensieve samenwerking creëert de raad van commissarissen voor ORN een toekomstperspectief waarmee zij kan inspelen op de snel veranderde marktomstandigheden voor lineaire radio en tv. Per 1 september wordt de RvC opgeheven en treden Frank Eijken en Marc Stubbé als zodanig af.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken