MGL verandert 1Lokaal in VIA Limburg
- Media
- 3 jul 2017 @ 09:53
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladuitgeversJournalistiekPrint
- 3 jul 2017 @ 09:53
- Redactie Media
Media Groep Limburg, onderdeel van Mediahuis, introduceert woensdag 5 juli zijn volledig nieuwe weekkrant: VIA Limburg. Dit is de opvolger van weekkrant 1Lokaal. De krant wordt iedere week in 39 lokale edities gratis bezorgd bij 526.000 huishoudens in heel Limburg.
Met een nieuwe bladformule en nieuwe vormgeving heeft Media Groep Limburg een weekkrant ontwikkeld die optimaal past in haar totale portfolio en naadloos aansluit bij haar andere drie mediamerken, De Limburger, WijLimburg en Limburgvac. VIA Limburg, met als vaste verspreiding dag woensdag of donderdag, heeft in print een bereik van 718.000 personen. Digitaal is de weekkrant te lezen op www.via-limburg.nl.
De weekkranten van Media Groep Limburg (en rechtsvoorgangers zoals A&C Media) hebben in Limburg van oudsher een sterke positie. Zij vervullen een belangrijke rol in de lokale samenlevingen. Uit onderzoek van het NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) van november 2016 blijkt dat 89% van de bevolking wel eens een huis-aan-huiskrant leest en maar liefst 70% deze gebruikt als informatiebron.
Vernieuwde redactieformule
VIA Limburg moet het toonaangevende lokale nieuwsplatform zijn voor alle Limburgers. De weekkrant verbindt, informeert en activeert de inwoners, winkels, bedrijven, instellingen en overheden van iedere lokale gemeenschap. In het vernieuwde redactionele format, dat een sterke mix is van nieuws, service en informatie, wordt deze ambitie onderstreept door de introductie van een aantal nieuwe rubrieken (zoals Lief & Leed en Bedrijf in Beeld) en het regelmatig inzetten van lokale opiniepeilingen (Tip Burgerpanel). Bovendien publiceert een groot aantal edities van VIA Limburg de officiële gemeentelijke mededelingen en bekendmakingen.
Voor adverteerders biedt VIA Limburg maximale service en maatwerk. Zij kunnen kiezen uit een palet van commerciële edities en combinaties, variërend van één lokale editie (bijvoorbeeld VIA Venlo) tot de gehele provincie Limburg. VIA Limburg hanteert daarbij een heldere tarievenstructuur die gebaseerd is op het aantal exemplaren (oplage).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing