NOS verlengt Tour-rechten tot 2023
- Media
- 1 jul 2017 @ 17:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaJournalistiekTelevisieSport
- 1 jul 2017 @ 17:05
- Redactie Media
De Tour de France is ook de komende zeven jaar bij de NOS te zien. De publieke omroep zet de verbintenis met de Franse wielerorganisatie ASO, die liep tot 2019, voort tot en met de Tour van 2023. Nieuw in de overeenkomst is dat de NOS ook de social mediarechten van de Tour de France heeft verworven.
De verlenging van de mediadeal werd zaterdag aangekondigd in het Duitse Düsseldorf, vlak voor de start van de 104e editie van de Tour. Het wielerevenement en de NOS kennen een lange geschiedenis. Sinds 1969 zendt de NOS live-beelden uit van de Tour de France.
NOS-directeur Jan de Jong: 'Het behouden van sportrechten is in het huidige medialandschap geen vanzelfsprekendheid. Vandaar dat de lengte en inhoud van het nieuwe contract bijzonder is. De NOS verslaat topsport. De Tour past naadloos in het NOS-aanbod met rechten van de Olympische Spelen, WK en EK voetbal en de Eredivisie. De Tour blijft de komende jaren journalistiek gezien zeer relevant, zeker nu Nederland met een talentvolle lichting wielrenners kans maakt op succes.'
Breed wielerpakket
De nieuwe overeenkomst bevat ook de uitzendrechten voor de wielerklassiekers Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik, Waalse Pijl, Parijs-Nice, Critérium du Dauphiné en Parijs-Tours. De NOS beschikt over een uitgebreid wielerpakket, want ook de Ronde van Spanje en de wereldkampioenschappen zijn de komende jaren bij de NOS te zien.
De NOS heeft ook de social-mediarechten van de Tour de France verworven. De Tour is nu al te volgen op tv, radio, NOS.nl en de NOS-app, en vanaf 2020 ook op social mediaplatformen. De Jong: 'Door live sportevenementen ook via social media aan te bieden spelen we in op het mediagebruik van een groter en jonger publiek. De Tour is de komende jaren dus voor het breedst mogelijke publiek beschikbaar.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing