Quote en armoedeglossy Quiet 500 samen in museum
- Media
- 31 jul 2017 @ 09:27
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiekMaatschappijTijdschriften
- 31 jul 2017 @ 09:27
- Redactie Media
Gebroederlijk liggen ze nu naast elkaar in het museum: de Quote 500 met het traditionele overzicht van allerrijkste Nederlanders geflankeerd door armoedeglossy Quiet 500. Beide tijdschriften geven een beeld over de kloof tussen arm en rijk in een speciale expositie van het Haags Historisch Museum.
Het Haags Historisch Museum laat in de tentoonstelling 'Arm en Rijk/Rijk en Arm'
zien hoe en waar de rijke én arme Hagenaars woonden en leefden. Van stadspaleis
en buitenplaats tot krotwoning. En van sociëteit tot buurtkroeg. Tegelijkertijd worden
een aantal hedendaagse initiatieven belicht om armoede te verzachten. Eén daarvan is de armoedeglossy Quiet 500, die de afgelopen jaar veel lawaai maakte voor stille armoede. Ook de spraakmakende advertenties uit de Quiet500 zijn blikvangers op de tentoonstelling.
Ralf Embrechts, mede-initiatiefnemer van de Quiet 500: 'Het is eervol om als jong initiatief nu al in een museum te liggen, en het past goed bij de toon van de tentoonstelling. Dat rijk ook voor arm zorgt is van alle tijden, alleen waren we dat misschien de laatste tijd een beetje vergeten. Met de Quiet 500 proberen we die kloof te slechten en de situatie van mensen in armoede te verlichten.'
Armoedeglossy
In de Quiet 500 staan reportages over de Quiet Community, positieve portretten van mensen die het hoofd boven water proberen te houden, parodiërende ‘advertenties’en een ranglijst met de vijfhonderd armste Nederlanders. Ook werkten aan het blad verschillende bekende schrijvers en cartoonisten mee. Zo tekende Peter de Wit voor de Quiet 500 enkele afleveringen van Sigmund en schreef Libris Literatuurprijswinnaar Ilja Leonard Pfeijffer een tweegesprek over armoede.
De kloof tussen arm en rijk in Nederland lijkt de laatste jaren steeds dieper te worden. Ongelijkheid is een van de meest prangende problemen van deze tijd. In de tentoonstelling 'Arm en Rijk / Rijk en Arm' komen thema’s als stadsontwikkeling, huisvesting, dagelijks leven en vrijetijdsbesteding aan bod. De focus ligt op de 19e eeuw, met uitstapjes naar het verdere verleden en nu.
Presentatie van Quiet 500 in het Haags Historisch Museum.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Haags Historisch Museum
- museum
- magazine
- arm
- armoede
- glossy
- Quote
- tijdschrift
- Quiet 500
- rijk
- armoedeglossy
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing