Ziggo neergesabeld op social door valse start GoT seizoen 7

Ziggo neergesabeld op social door valse start GoT seizoen 7
  • Media
  • 18 jul 2017 @ 12:19
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Televisie

Ziggo had het gisteren even knap lastig. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen 7 van de ongekend populaire serie Game of Thrones zou om 21.00 uur klaarstaan voor de 1 miljoen nerveus wachtende kijkers en abonnees van Ziggo Films&Series L en XL. Maar wat er ook kwam, geen GoT. Om 23.00 uur kwam het verlossende antwoord van Ziggo dat de aflevering klaarstond. Maar toen was de shaming and blaming op social media al twee uur bezig.(Fotocredits: Ziggo)

Het leek wel de shaming boetetocht die Cersei Lannister in de nu al legendarische serie moest afleggen. Op Twitter en facebook gingen duizenden abonnees compleet los en lieten geen spaan heel van de geteisterde Ziggo.  ‘We werken hard aan een oplossing, ‘ zo beloofde Ziggo op Twitter. ‘Onze excuses!’

Erik van Doeselaar, Senior Media Relations Officer in een reactie: ‘Het was balen gisteren om 21.00 uur, wij zaten net als onze klanten ook te wachten. De belangstelling rond dat tijdstip was bijzonder groot. Mede door de complexiteit van de techniek heeft een deel van onze abonnees ruim een uur moeten wachten voordat ze de eerste aflevering van seizoen 7 hebben kunnen zien. De overige abonnees -dat was afhankelijk van de apparatuur die ze gebruiken- konden op het aangekondigde tijdstip de nieuwe serie wel zien.’

Volgens Van Doeselaar garandeert Ziggo voor de komende nieuwe afleveringen op maandagen dat die in ieder geval vanaf 21.00 uur beschikbaar zijn.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken