3FM hervormt programmering, Giel Beelen stopt
- Media
- 16 aug 2017 @ 18:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaMakersRadio
- 16 aug 2017 @ 18:14
- Redactie Media
NPO-zender 3FM komt op 2 september met een nieuwe programmering. De grootste verandering is het vertrek van Giel Beelen als deejay, na 20 jaar een boegbeeld te zijn geweest. De kwakkelende radiozender wil met de veranderingen marktaandeel terugwinnen. 'Talent en de grenzeloze liefde voor popmuziek vormen samen de leidraad voor de nieuwe programmering op 3FM.'
Eva Koreman (BNNVARA) is op werkdagen tijdens de lunch te horen. Angelique Houtveen (KRO-NCRV) verhuist naar de doordeweekse middag van 14.00 tot 16.00 uur en Mark + Rámon (BNNVARA) zijn iedere werkdag van 16.00 tot 18.00 uur te horen. Frank van der Lende (BNNVARA) brengt drie avonden in het weekend live-muziek en nieuw muzikaal talent. Wijnand Speelman (KRO-NCRV) krijgt in het weekend alle ruimte om mensen met een verhaal een podium te geven.
Jurre Bosman, NPO-directeur Radio: '3FM is het publieke platform waar nieuw talent volop de ruimte krijgt om zich te ontwikkelen en door te groeien. Dat geldt voor de muziek die we draaien en ook voor de dj’s. Voor iedereen die zich jong voelt willen we de toonaangevende gids zijn in de muziek. Met deze nieuwe programmering gaan we vanaf 2 september onze belofte aan de luisteraars nog beter waarmaken: Music Stars Here.'
Afscheid van Giel Beelen
Na bijna 20 jaar scheiden de wegen van NPO 3FM en Giel Beelen (BNNVARA). Over zijn vertrek werd al langer gespeculeerd, maar in de praktijk verruilde hij vorig jaar alleen de ochtend voor het weekend. Bosman: 'Giel is al die jaren van onschatbare waarde geweest voor NPO 3FM, radio en het ontdekken van nieuw talent. Hij heeft heel veel radiomakers geinspireerd. We gaan hem missen bij 3FM.'
NPO 3FM is de plek voor de beste muziek en artiesten. Vanuit haar grenzeloze liefde voor popmuziek horen luisteraars een uniek gevarieerde muziekmix, op radio, online, vanaf events en festivals in het land. De publieke radiozender is hét podium voor live muziek en de broedplaats voor muzikaal, nog onontdekt talent. De 3FM-dj’s zijn waar de actie is, verruimen je kijk op de wereld en dagen je uit zelf een positieve bijdrage te leveren. Voorbeelden daarvan zijn 3FM Tussenuur (Human) en de jaarlijkse actie 3FM Serious Request, waar NPO 3FM heel Nederland in beweging zet en verbindt om zich in te zetten voor een stille ramp.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- VARA
- stopt
- BNN
- 3FM
- programmering
- radio
- KRO-NCRV
- Giel Beelen
- Frank van der Lende
- NPO
- Angelique Houtveen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing