Bite Back wint NRC Charity Awards 2017
- Media
- 30 aug 2017 @ 00:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclamePrintDagbladuitgeversAward
- 30 aug 2017 @ 00:02
- Redactie Media
Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft dinsdag 29 augustus in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting, die campagne voert voor de rechten, de noden, het welzijn, en de vitale belangen van dieren, kreeg de prijs voor een advertentie waarin het woord ‘hanenpap’ werd uitgebeeld in letters van gehakt.
'Een zeer goed uitgevoerde advertentie met grote impact', aldus juryvoorzitter en NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch. 'De afbeelding is heel plastisch, en komt daardoor enorm binnen. Het vermalen van kuikentjes zit in het woord, het doet bijna pijn.'
De jury kende de tweede plaats toe aan Foodwatch, en de Wildlife Justice Commission eindigde op de derde plek. Foodwatch won daarnaast de publieksprijs met ruim 15.000 voorkeurssstemmen.
Aanstormend talent
Voor de NRC Charity Awards werkt het dagblad van Vandermeersch samen met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van deze academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 260 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC twintig goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.
Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pim Gerrits (creatief directeur Lemz), Krista Rozema (art director KesselsKramer) en Jeroen van Zwam (creatief directeur Ceci n’est pas un bureau) heeft de twintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: 'De drie winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht.'
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van €50.300,- bruto mediawaarde.
Credits
Stichting Bite Back - Creatie Thijs Mosterman
Foodwatch - Creatie Nelleke van Lomwel & Laura Hooreman
Wildlife Justice Commission - Creatie Lieve Eek & Lisa Wals
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing