Bite Back wint NRC Charity Awards 2017

- Media
- 30 aug 2017 @ 00:02
- 15455 x gelezen
- Link
- Redactie Media
- ReclamePrintDagbladuitgeversAward
- 30 aug 2017 @ 00:02
- 15455 x gelezen
- Redactie Media
Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft dinsdag 29 augustus in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting, die campagne voert voor de rechten, de noden, het welzijn, en de vitale belangen van dieren, kreeg de prijs voor een advertentie waarin het woord ‘hanenpap’ werd uitgebeeld in letters van gehakt.
'Een zeer goed uitgevoerde advertentie met grote impact', aldus juryvoorzitter en NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch. 'De afbeelding is heel plastisch, en komt daardoor enorm binnen. Het vermalen van kuikentjes zit in het woord, het doet bijna pijn.'
De jury kende de tweede plaats toe aan Foodwatch, en de Wildlife Justice Commission eindigde op de derde plek. Foodwatch won daarnaast de publieksprijs met ruim 15.000 voorkeurssstemmen.
Aanstormend talent
Voor de NRC Charity Awards werkt het dagblad van Vandermeersch samen met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van deze academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 260 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC twintig goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.
Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pim Gerrits (creatief directeur Lemz), Krista Rozema (art director KesselsKramer) en Jeroen van Zwam (creatief directeur Ceci n’est pas un bureau) heeft de twintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: 'De drie winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht.'
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van €50.300,- bruto mediawaarde.
Credits
Stichting Bite Back - Creatie Thijs Mosterman
Foodwatch - Creatie Nelleke van Lomwel & Laura Hooreman
Wildlife Justice Commission - Creatie Lieve Eek & Lisa Wals
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsTelegraaf maakt branded...24032x
- NieuwsSanoma stapt in Buymedia23009x
- NieuwsNRC Media ziet omzet en winst...20274x
- NieuwsPrintoplage Telegraaf en AD...20107x
- BlogDe duivels van Facebook16223x
- NieuwsLibelle, Linda en Donald Duck...14664x
Vacatures
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
Laatste Nieuws
- NU.nl draait opheffen van Nujij terug20-04-2018
- RTL gooit organisatie overhoop voor... 19-04-2018
- [Video] Persgroep positief over... 19-04-2018
- AT5 en NU.nl mogen samenwerken van... 18-04-2018
- Netflix groeit, Videoland ook17-04-2018
- Libelle, Linda en Donald Duck hebben... 17-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event