&C snelst groeiende magazine merk op social media
- Media
- 1 aug 2017 @ 09:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Social mediaTijdschriften
- 1 aug 2017 @ 09:44
- Redactie Media
Het aantal likes/volgers van &C stijgt in het tweede kwartaal van 2017 met 58 procent en is daarmee het snelst groeiende magazine merk op social media. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.
Het aantal likes/volgers van magazine merken tikt in het tweede kwartaal 2017 bijna de 10 miljoen aan. In vergelijking met het eerste kwartaal 2017 is dit een stijging van 7 procent. Ook in het tweede kwartaal laten Instagram en YouTube de grootste stijging zien. Beide kanalen zien het aantal volgers met 10 procent groeien. Op bijna alle kanalen stijgt het aantal likes/volgers, behalve bij Google+.
Aandelen per kanaal
Magazine merken hebben het grootste aantal likes/volgers op Facebook (54 procent), gevolgd door Twitter en Instagram met beiden een aandeel van 19 procent. Het aandeel van Instagram stijgt elk kwartaal sterk en is inmiddels gelijk aan het aandeel van Twitter.
Populaire merken
De top 3 meest populaire magazine merken op social media is in het tweede kwartaal van 2017 iets gewijzigd. Nummer 1 en 2 zijn nog altijd Voetbal International en LINDA. vtwonen staat nu op de derde plaats en ELLE neemt de vierde plek in beslag. In de top 25 meest populaire magazine merken zijn diverse veranderingen zichtbaar. Meest opvallende verandering is de sterke groei van &C (+58%). Op een aantal kanalen waar het merk actief is, neemt het merk inmiddels een plaats in de top 10 van meest populaire magazine merken in. Andere magazine merken die een sterke stijging van het aantal likes/volgers zien zijn AD Magazine (54%), Plus Magazine (37%), Stijlvol Wonen (28%), Story (27%), Royalty (25%), Men’s Health (23%) en Juist (20%). Bij bijna alle merken die zijn gemeten stijgt het aantal likes/volgers.
Over de monitor
Met de MMA Social Media Monitor wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van magazine merken op social media. Het rapport geeft inzicht in het totaal aantal likes/followers van magazine merken per kanaal en het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazine media branche. Tevens wordt een top 25 samengesteld van magazine merken met het hoogste aantal likes/followers en een top 10 per kanaal. Daarnaast geeft de monitor ook inzicht in welke magazine categorieën op welke kanalen het grootst zijn. De MMA Social Media Monitor verschijnt elk kwartaal. Zo worden ontwikkelingen en verschuivingen markt-breed zichtbaar. De monitor is voor de vierde keer gepubliceerd.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing