Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners

18aug 201709:47
  • Media
  • 24446 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnlineAdvertising

nieuws Sinds de omschakeling van flash- naar HTML-banners is er een wirwar van platformen en tools ontstaan om previews van banners rond te sturen. Deze platformen worden niet alleen aangeboden door publishers zoals Google en Adform, soms zijn er ook lokale initiatieven zoals AdPiler. Het doel van al deze platformen is nagenoeg gelijk: tijdbesparing.

In het verleden was de omvang van displaycampagnes de belangrijkste factor voor de doorlooptijd qua productie. Met de toenemende populariteit van dynamische banners lijkt dit echter te veranderen. Het eenvoudig kunnen testen van dynamische content lijkt hierbij de boosdoener te zijn. In de meeste previewplatformen worden dynamische banners niet eenvoudig ondersteund waardoor er alsnog veel tijd verloren gaat.

Een goed voorbeeld hiervan is DoubleClick Studio, waarbij er tearsheets handmatig gemaakt moeten worden om de verschillende content uit de feeds te testen. Bovendien moet, mocht de preview niet naar wens zijn, eerst de feed en vervolgens het Studioprofiel worden geüpdatet. Doordat er enige vertraging in dit systeem zit duurt het gemiddeld een uur voordat gezien kan worden of de aangepaste input wel voldoet.

Om dit probleem te tackelen lanceert Expand Online (part of Dept) samen met Men in Green een nieuwe functionaliteit binnen het previewplatform Bravo. Dit platform is oorspronkelijk geïntroduceerd in 2016 door Men in Green en is in samenwerking met Expand Online verder uitgebreid. Binnen het platform is het nu mogelijk om tijdens het bekijken van dynamische banners ook direct de content te veranderen. Op deze manier kunnen er eenvoudig extreme scenario’s, zoals lange teksten, worden getest zonder dat dit veel tijd kost.

Rituals, een klant van Expand Online, is de eerste testcase die gebruik maakt van de nieuwe functionaliteit. De verwachting is dat alle toekomstige dynamische trajecten ook van deze nieuwe omgeving gebruik maken, wat voor enorme tijdswinst zorgt in het ontwikkeltraject.

Kijk hier voor een preview.

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk