Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners
- Media
- 18 aug 2017 @ 09:47
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online
- 18 aug 2017 @ 09:47
- Redactie Media
Sinds de omschakeling van flash- naar HTML-banners is er een wirwar van platformen en tools ontstaan om previews van banners rond te sturen. Deze platformen worden niet alleen aangeboden door publishers zoals Google en Adform, soms zijn er ook lokale initiatieven zoals AdPiler. Het doel van al deze platformen is nagenoeg gelijk: tijdbesparing.
In het verleden was de omvang van displaycampagnes de belangrijkste factor voor de doorlooptijd qua productie. Met de toenemende populariteit van dynamische banners lijkt dit echter te veranderen. Het eenvoudig kunnen testen van dynamische content lijkt hierbij de boosdoener te zijn. In de meeste previewplatformen worden dynamische banners niet eenvoudig ondersteund waardoor er alsnog veel tijd verloren gaat.
Een goed voorbeeld hiervan is DoubleClick Studio, waarbij er tearsheets handmatig gemaakt moeten worden om de verschillende content uit de feeds te testen. Bovendien moet, mocht de preview niet naar wens zijn, eerst de feed en vervolgens het Studioprofiel worden geüpdatet. Doordat er enige vertraging in dit systeem zit duurt het gemiddeld een uur voordat gezien kan worden of de aangepaste input wel voldoet.
Om dit probleem te tackelen lanceert Expand Online (part of Dept) samen met Men in Green een nieuwe functionaliteit binnen het previewplatform Bravo. Dit platform is oorspronkelijk geïntroduceerd in 2016 door Men in Green en is in samenwerking met Expand Online verder uitgebreid. Binnen het platform is het nu mogelijk om tijdens het bekijken van dynamische banners ook direct de content te veranderen. Op deze manier kunnen er eenvoudig extreme scenario’s, zoals lange teksten, worden getest zonder dat dit veel tijd kost.
Rituals, een klant van Expand Online, is de eerste testcase die gebruik maakt van de nieuwe functionaliteit. De verwachting is dat alle toekomstige dynamische trajecten ook van deze nieuwe omgeving gebruik maken, wat voor enorme tijdswinst zorgt in het ontwikkeltraject.
Kijk hier voor een preview.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing