NOS-directeur Jan de Jong stapt over naar Feyenoord

NOS-directeur Jan de Jong stapt over naar Feyenoord
  • Media
  • 31 aug 2017 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaVoetbalMediaZakelijkTelevisie

Een opmerkelijke transfer: NOS-directeur Jan de Jong maakt de overstap naar voetbalkampioen Feyenoord. Hij volgt per 1 november algemeen directeur Eric Gudde op, die begin juni aankondigde te zullen stoppen.

'Na ruim 24 jaar NOS sta ik uiteraard niet te boek als een jobhopper', zegt De Jong op zijn eigen website NOS.nl. 'Ik had er met veel plezier nog jaren kunnen werken, want ik heb ernstig last van clubtrouw. Maar deze kans is uniek.'

De Jong (50) werkt sinds 1993 bij de NOS. De afgelopen 12,5 jaar maakte hij deel uit van de directie van de omroep, de laatste zeven jaar als algemeen directeur. Hij schuwde als directeur het publieke debat niet, zeker als grote sportevenementen achter de decoder verdwenen. 

Fascinatie voor Feyenoord

'Iedereen die mij kent, kent mijn enorme fascinatie voor topsport en voor Feyenoord', zegt De Jong. Hij wil met de club weer structureel in de top van het voetbal komen, met zoveel mogelijk spelers uit de eigen jeugdopleiding.

Volgens Feyenoord sluit De Jong naadloos aan bij de ambities van de club. 'Hij heeft jarenlange ervaring in het leiden van een complexe organisatie', zegt Gerard Hoetmer van de raad van commissarissen. De RvC vertrouwt op de grote kennis van de sport- en voetbalwereld bij De Jong, met de bijbehorende relaties en netwerken.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken