RTL meldt slecht eerste halfjaar

RTL meldt slecht eerste halfjaar
  • Media
  • 30 aug 2017 @ 11:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Televisie

RTL Nederland heeft een slecht halfjaar achter de rug in vergelijking met 2016. De omzet daalde met 10 miljoen euro tot 226 miljoen. De brutowinst daalde met ruim 33% naar 20 miljoen euro.

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de halfjaarcijfers 2017 (zie foto): ‘Na jaren de wind in de zeilen te hebben gehad, laat de eerste helft van 2017 een minder positief resultaat zien. De dalende tv-advertentiemarkt en het snel veranderende kijkgedrag heeft z’n weerslag op ons winstniveau. Het goede nieuws is dat we met een tweede marktpositie van Videoland en de grootste MCN van Nederland serieus voet aan de grond hebben gekregen in een disruptief medialandschap. Die activiteiten hebben tijd nodig om te groeien en die tijd nemen we; net als de ruimte om te investeren in deze veelbelovende initiatieven. We gaan dus nog meer versnellen op de ingeslagen weg.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken