RTL meldt slecht eerste halfjaar
- Media
- 30 aug 2017 @ 11:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Televisie
- 30 aug 2017 @ 11:09
- Sjaak Hoogkamer
RTL Nederland heeft een slecht halfjaar achter de rug in vergelijking met 2016. De omzet daalde met 10 miljoen euro tot 226 miljoen. De brutowinst daalde met ruim 33% naar 20 miljoen euro.
Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de halfjaarcijfers 2017 (zie foto): ‘Na jaren de wind in de zeilen te hebben gehad, laat de eerste helft van 2017 een minder positief resultaat zien. De dalende tv-advertentiemarkt en het snel veranderende kijkgedrag heeft z’n weerslag op ons winstniveau. Het goede nieuws is dat we met een tweede marktpositie van Videoland en de grootste MCN van Nederland serieus voet aan de grond hebben gekregen in een disruptief medialandschap. Die activiteiten hebben tijd nodig om te groeien en die tijd nemen we; net als de ruimte om te investeren in deze veelbelovende initiatieven. We gaan dus nog meer versnellen op de ingeslagen weg.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing