Cosmopolitan grootste millennialmerk

Cosmopolitan grootste millennialmerk
  • Media
  • 13 sep 2017 @ 10:59
  • 10291 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaTijdschriftenUitgeefstrategie

In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt.

Naast de start van het Life Goal platform viert Cosmopolitan haar verjaardag met een jubileumnummer in september dat is gekoppeld aan een Life Goal Event op 30 september in Amsterdam. Zowel dit jubileumnummer als het event staan in het teken van het realiseren van Life Goals.

De makers van Cosmopolitan geloven in crossmediaal werken en 360-graden-denken. Daarbij werkt Cosmopolitan naar eigen zeggen al jaren via het user inspired contentmodel.

Onderzoek naar de behoeften van de doelgroep vormt het uitgangspunt voor de makers.

In dit jubileumjaar gaat het merk daarin nog een stap verder en richt het onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met Motivaction, zich op de drijfveren (life goals) van jonge vrouwen.

Hoofdredacteur Anne Marije de Vries Lentsch: 'Met het nieuwe Life Goal platform zet Cosmopolitan een volgende stap in het crossmediaal werken. Content creëren voor onze zeven platformen is inmiddels onze tweede natuur. Daar voegen we in dit jubileumjaar nog iets aan toe. We bedenken alle content voor het Life Goal platform met drie lagen van invloed in ons achterhoofd. We brengen content door experts wat zorgt voor autoriteit en vertrouwen. We werken samen met BN’ers en rolmodellen die onze lezers inspireren. En tot slot maken we content met onze micro-influencers wat zorgt voor herkenning en wat het persoonlijke karakter van Cosmopolitan benadrukt.'

In 2016 werd Cosmopolitan.nl uit meer dan 150 inzendingen beloond met een award voor International Excellence Digital (outside US) en won Anne Marije de Vries Lentsch de Mercur Hoofdredacteur van het Jaar.

De Vries Lentsch: 'De jonge vrouwen van nu zijn een zeer gedreven generatie. Daarbij zien we op sociaal- maatschappelijk vlak de trend dat je intentie als merk en de rol die je speelt in het leven van je doelgroep net zo belangrijk zijn als het leveren van een goed product.'

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken