Cosmopolitan grootste millennialmerk
- Media
- 13 sep 2017 @ 10:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CrossmediaTijdschriftenUitgeefstrategie
- 13 sep 2017 @ 10:59
- Redactie Media
In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt.
Naast de start van het Life Goal platform viert Cosmopolitan haar verjaardag met een jubileumnummer in september dat is gekoppeld aan een Life Goal Event op 30 september in Amsterdam. Zowel dit jubileumnummer als het event staan in het teken van het realiseren van Life Goals.
De makers van Cosmopolitan geloven in crossmediaal werken en 360-graden-denken. Daarbij werkt Cosmopolitan naar eigen zeggen al jaren via het user inspired contentmodel.
Onderzoek naar de behoeften van de doelgroep vormt het uitgangspunt voor de makers.
In dit jubileumjaar gaat het merk daarin nog een stap verder en richt het onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met Motivaction, zich op de drijfveren (life goals) van jonge vrouwen.
Hoofdredacteur Anne Marije de Vries Lentsch: 'Met het nieuwe Life Goal platform zet Cosmopolitan een volgende stap in het crossmediaal werken. Content creëren voor onze zeven platformen is inmiddels onze tweede natuur. Daar voegen we in dit jubileumjaar nog iets aan toe. We bedenken alle content voor het Life Goal platform met drie lagen van invloed in ons achterhoofd. We brengen content door experts wat zorgt voor autoriteit en vertrouwen. We werken samen met BN’ers en rolmodellen die onze lezers inspireren. En tot slot maken we content met onze micro-influencers wat zorgt voor herkenning en wat het persoonlijke karakter van Cosmopolitan benadrukt.'
In 2016 werd Cosmopolitan.nl uit meer dan 150 inzendingen beloond met een award voor International Excellence Digital (outside US) en won Anne Marije de Vries Lentsch de Mercur Hoofdredacteur van het Jaar.
De Vries Lentsch: 'De jonge vrouwen van nu zijn een zeer gedreven generatie. Daarbij zien we op sociaal- maatschappelijk vlak de trend dat je intentie als merk en de rol die je speelt in het leven van je doelgroep net zo belangrijk zijn als het leveren van een goed product.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing