Roland Tameling hoofdredacteur van nieuwkomer Autocar

Roland Tameling hoofdredacteur van nieuwkomer Autocar
  • Media
  • 19 sep 2017 @ 09:43
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentJournalistiekPersonaliaTijdschriften

Roland Tameling wordt hoofdredacteur van Autocar, het Britse format dat naar Nederland komt. Het freelance redactieteam bestaat verder uit Mark van den Ham (art director), Noël Ummels (eindredactie) en Rick Winkelman (radio/podcasting). Mariska Bekendam is verantwoordelijk voor marketing en events, Thijs Dorreboom regelt projecten en concepten.

Tameling (32), die ook bij Autoweek samenwerkte met uitgever Robert van den Ham, gaat aan de slag met een afwijkende strategie voor de uitdager van de Nederlandse automotive-bladen: vanaf nu is het publiek aan de beurt. Dat legt hij uit in onderstaande video. 

'Auto’s en autorijden is mijn grote hobby, ook van mijn collega’s, en we weten waar we over praten, maar ik vind het de hoogste tijd om het woord te geven aan de échte experts', zegt Taleming. 'Dat is onze lezer, kijker, bezoeker - die oom, die buurman, die vriend, die jaarlijks vele duizenden kilometers aflegt in zijn of haar auto. Autojournalisten kunnen wel vertellen hoe het zit, maar automobilisten weten juist als geen ander waar auto’s aan moeten voldoen. Daarom krijgen juist zij een prominente stem binnen Autocar.'

Op deze manier wil Autocar 'niet alleen de meest eerlijke en transparante autotests' aanbieden, maar ook 'meer dan ooit samen genieten van auto’s, autorijden en alles wat daarover te vertellen is.' 

Robert van den Ham van Currus Media, uitgever van Autocar: 'We zijn blij dat ook één van de meest prominente gezichten uit de Nederlandse autojournalistiek kiest voor Autocar. Met Roland halen we niet alleen een bewezen multimediatalent binnen, hij snapt ook precies wat er moet veranderen in de autojournalistiek en heeft daar allerlei verfrissende ideeën voor. En dat is precies waar de automotive wereld, maar zeker ook het publiek, om zit te springen.'



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken