[Luistercijfers] Radio2 ziet marktaandeel met 25,6 procent groeien, nieuw record voor Radio 10
- Media
- 25 okt 2017 @ 07:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - LuistercijfersRadio
- 25 okt 2017 @ 07:41
- Redactie Media
Radio 2 heeft te maken met hardnekkig aanhoudende meewind. De NPO zender doet het sinds een recordpiek tijdens de jaarwisseling bijzonder goed. In de periode AugSep17 groeide het marktaandeel met 2,2 procentpunt naar 10,8 procent ten opzichte van AugSep16 - een groei van 25,6 procent. Dat blijkt de meest recente cijfers van het Nationaal Luisteronderzoek, uitgevoerd door GfK.
Radio 2 is al sinds het begin van 2017 de nummer 2 achter marktleider Radio 538, dat het marktaandeel met 1,7 procent zag stijgen tot 12,2 procent.
Radio 10 behaalde - voor de twee maand op rij - een recordmarktaandeel: dat groeide met 0,8 procentpunt tot 6,5 procent - een groei van 14 procent.
Roland Snoeijer, radiodirecteur Radio 10: 'Opnieuw een luistercijferrecord is natuurlijk fantastisch. Het hele team is trots dat steeds meer luisteraars ontdekken dat Radio 10 de zender is waar je de hele dag kan genieten van de grootste hits uit de afgelopen decennia. We kijken uit naar de komende maanden waarin we De Lach van 10 spelen en het jaar afsluiten met de Top 4000.'
Radio 10 lanceerde in september een nieuwe campagne en huisstijl, waarin het brede en herkenbare muziekformat van de zender centraal staat. In de campagne zijn Radio 10-luisteraars te zien en te horen die vrolijk meezingen met de grootste hits aller tijden. Ook stond de zender in september in het teken van de grootste hits uit de jaren '90 met de 90's Top 510. Als kick-off van de lijst stond dj Lex Gaarthuis eenmalig zijn ochtendshow af aan presentatrice Annette Barlo, die één uur lang haar favoriete 90's muziek met de luisteraars van Radio 10 deelde.
E Power Radio zag het marktaandeel met 7 procent groeien tot 6,1 procent.
3FM heeft een nieuwe programmering met nieuwe mensen maar laat nog geen herstel zien. Het marktaandeel daalde met 31,7 procent tot 4,3 procent. Het spannend is om te zien of Veronica (4,2 procent marktaandeel) met Giel Beelen nu aan boord volgende maand over 3FM heen kan.
Ook Qmusic (-13,5%) en ORN (-13,3%) zagen hun marktaandelen dalen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing