Candid Group breidt directie uit en wil innoveren

31okt 201716:57
  • Media
  • 16807 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • StrategieMediabureauBig dataReclameContent

nieuws Mediaconcern Candid Group heeft een nieuwe directie aangesteld om recente en komende groei in goede banen te leiden. De nieuwe directie gaat de voorsprong in innovatie en data-technologie verder uitbouwen. Daarmee wil het Amsterdamse concern (met bureaus als Head to Head en Stroom) het grootste onafhankelijke netwerk van media-, marketing- en communicatiebureaus worden in Nederland.

De Candid Group telt inmiddels negen bedrijven. Mediabureau Head to Head, marktonderzoeksbureau Vostradamus en ontwikkelingsbureau Lavinci vormden enkele jaren terug nog de kern van het bedrijf. In 2016 lanceerde de groep het nieuwe onafhankelijke nieuwskanaal Frank.news voor de marcom-branche. Eind vorig jaar sloot cultuurspecialist BBK Media aan. In januari 2017 werd mediabureau Stroom overgenomen en in mei dit jaar kocht de Candid Group ook programmatic-expert The Edge Initiative. Nieuwe loten aan de stam zijn retailexpert Taurro en shared service center Het Mediakantoor.

Al die bedrijven profiteren van schaalgrootte, efficiency-voordelen en het gecentraliseerde back-office van de groep, zodat ze zich kunnen concentreren op hun eigen specialisme. Om de voordelen van die samenwerking maximaal te kunnen benutten is de directie uitgebreid. Naast CEO Gérard Ghazarian wordt de Candid Group vanaf nu geleid door Chief Operational Officer (COO) Clement Postmus, CFO Chris van Zanten, Chief Media Officer (CMO) Patrick Veldhuis en Chief Data Officer (CDO) Youri van der Mijn. 

Primeur: Chief Data Officer

Met het aanstellen van een Chief Data Officier meent de groep een voorbeeldfunctie te vervullen in de branche. 'Wij zijn gespecialiseerd in data, wat in de toekomst van nog groter belang gaat worden', zegt Ghazarian. 'Op deze manier kunnen we onze klanten helpen met het vergaren, analyseren en gebruiken van die data. Zo helpen we ze innoveren en transformeren naar de toekomst.' Volgens hem bieden de data-inzichten van Vostradamus, de technologie van Lavinci en de data- en programmatic diensten van The Edge Initiative precies de juiste mix om op dit vlak boven de concurrentie uit te stijgen.

Met de nieuwe directie geeft Candid Group een solide structuur aan het bedrijf, zodat ook nieuwe bureaus en partners zich op natuurlijke wijze aan kunnen sluiten. 'Candid Group is voor mij het meest inspirerende mediabureau-netwerk in Nederland. Innovatie en ambitie met een gezonde realiteitszin gaan hier hand in hand', stelt de nieuwe COO Clement Postmus. 'Het bedrijf zet een groeistrategie neer om sterke Nederlandse mediabureaus samen te smeden tot een solide organisatie. Dat is van groot belang, want het medialandschap verandert razendsnel.'

De kracht van de groep schuilt volgens Ghazarian in de eigen specialismen en vaardigheden van alle bureaus, gecombineerd met innovatie door en met techniek. 'Onze missie is om Nederlandse bureaus te verenigen om samen krachtiger op te trekken, met als doel om Nederlandse merken beter te laten communiceren. Door gebundelde mediakracht maken we lokale spelers sterker.'

V.l.n.r.: Gérard Ghazarian (CEO), Patrick Veldhuis (CMO), Chris van Zanten (CFO), Clement Postmus (COO) en Youri van der Mijn (CDO).


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk